Esta web utiliza 'cookies' propias y de terceros para ofrecerte una mejor experiencia y servicio. Al navegar o utilizar nuestros servicios, aceptas el uso que hacemos de las 'cookies'. Sin embargo, puedes cambiar la configuración de 'cookies' en cualquier momento a través de tu navegador. Acepto

Dijous 05 de gener: 16:00h
Dimecres 11 de gener: 19:30h

ÒPERA: DON GIOVANNI (diferit des del Teatro Real, Madrid)

REPARTIMENT:
Don Giovanni Carlos Álvarez
El Comendador Alfred Reiter
Donna Anna María Bayo
Don Ottavio José Bros

Director d’orquestra Víctor Pablo Pérez
Director d’escena Lluis Pasqual

Ambientada a l’Espanya dels anys 40, aquesta producció de Lluís Pasqualper al Teatre Realamb escenografia d’Ezio Frigerio i vestuari de Franca Squarciapino compta amb un repartiment de luxe encapçalat pel baríton malagueny Carlos Álvarez en el paper protagonista. Sonia Ganassi com Doña Elvira, l’esplèndida Maria Bayo en el difícil paper de Doña Ana i Josep Bros com Don Ottavio, paper pel qual va rebre el 2006 el Premi Líric del Teatre Campoamor al millor cantant d’òpera, completen el planter estel·lar d’aquesta posada en escena de l’obra de Mozart i Da Ponte, dirigida pel mestre Víctor Pablo Pérez.

Dijous 20 d’abril: 17:00h i 19:00h

Dimarts 2 de maig: 17:00h

Dimecres 3 de maig: 20:00h

JONAS KAUFMANN: MY ITALY (diferit des de Torí al Teatre Carignano)

No us podeu perdre el tribut personal de Jonas Kaufmann a la cultura italiana amb un recital al Teatre Carignano de Torí. A més de temes de Puccini i Verdi les figures centrals del concert el formaran èxits de tenors com Enrico Caruso i Lucio Dalla. L’enregistrament del concert es va dur a terme acompanyat per l’Orchestra Sinfonica Nazionale della RAI i sota la direcció de Jochen Rieder. Kaufmann canta temes populars entre els quals s’inclouen Torna a Surriento, Cor’ngrato, Mattinata, Parla più piano, Caruso i Il cant.

El film de Anca-Monica Pandelea documenta l’afinitat especial de Kaufmann amb l’idioma italià, la seva forma de vida i cultura, així com per descomptat, la seva música.

Dijous 19 de gener: 16:30h
Dimecres 25 de gener:
19:30h

ÒPERA: IDOMENEO (diferit des del Theater An Der Wien, Viena)

Idomeneo Richard Croft
Idamante Gaëlle Arquez
Elettra Marlis Petersen
Ilia Sophie Karthäuser

Director d’orquestra René Jacobs
Director d’escena Damiano Michielett

El princesa troiana, Ilia, viu en captivitat en la cort d’Idomeneo, rei de Creta. Està enamorada del seu fill, Idamante, però Electra està gelosa de Ilia i no vol que es converteixi en reina de Creta. Al mateix temps, Idomeneo, en mig d’una gran tempesta al mar, promet al déu Neptúque si arriba salvi estalvi a Creta sacrificarà el primer humà que es trobi, amb la mala fortuna que el primer que es troba a la platja és el seu fill Idamante.
Idomeneu és un experiment dramatúrgic i musical en el que Mozartintrodueix elements de l’òpera francesa a la italiana. En la seva estrena a Munic l’any 1781, Mozart disposava d’una de les millors orquestres del moment, i és per aquesta raó que els colors instrumentals juguen un paper més important que en les seves altres òperes. Utilitzant només el so de l’orquestra, Mozart retrata subtilment l’agitació emocional dels personatges a mesura que s’enfronten a la qüestió del valor de la seva pròpia vida i el valor de les vides dels altres.
Es considera la millor òpera seriosa de les tres que va composar Mozart, fins i tot la millor del seu gènere en el segle XVIII.

Diumenge 22 de gener: 16:00h

BALLET : LA BELLA DORMENT (directe des del Teatre Bolshoi, Moscou)

Un ballet al més pur estil clàssic, imprescindible i ple de fantasia. Una ocasió perfecta per a conèixer als membres de la generació més jove de la companyia de Ballet del Bolshoi, que amb la seva depurada tècnica ens transportaran al famós conte de fades de Perrault, amb una bella princesa, víctima d’un encanteri del que només pot ser salvada per un jove i encantador príncep. Una luxosa posada en escena i un vestuari espectacular en un espectacle com només el Bolshoi pot oferir.

Dimarts 31 de gener: 20:15h

ÒPERA: IL TROVATORE (directe des de la Royal Opera House, Londres)

REPARTIMENT
Leonora Lianna Haroutounian
Manrico Gregory Kunde
Ferrando Alexander Tsymbalyuk
Azucena Anita Rachvelishvili
Comte di Luna Dmitri Hvorostovsky

Director d’orquestra Richard Farnes
Director d’escena David Bösch

Verdiva escriure Ìl Trovatoredesprés de Rigoletto, i la va estrenar tot just dos mesos abans queLa Traviata. Però Il Trovatore, encara que no menys popular que les altres dues, és molt diferent. Un dels seus trets característics és la inspiració en la música ‘gitana’ d’algunes de les seves melodies més famoses, però Verdi va escriure música meravellosa per als seus quatre personatges principals, com l’aristocràtica ”Il Balen del suo sorriso’ pel Comte di Luna, l’oració de Leonora ‘D’amor sull’ali Rosee’, així com un emocionant conjunt de números de cor. El director alemany David Bösch, cèlebre per les seves produccions teatrals per Munic i Frankfurt, fa el seu debut al Regne Unit amb aquesta nova producció de la Royal Opera. Els temes d’aquesta òpera, com la gelosia, la venjança i l’amor es desenvolupen en un paisatge d’inquietant bellesa hivernal dividit per la guerra.

Dijous 2 de febrer: 16:30h
Dimarts 7 de febrer: 19:30h

ÒPERA: LA FORZA DEL DESTINO (diferit des del Bayerische Staatsoper, Munic)

Don Alvaro Jonas Kaufmann
Donna Leonora  Anja Harteros
Don Carlo di Vargas Ludovic Tézier
Il Marchese di Calatrava Vitalij Kowaljow

Director d’orquestra Asher Fisch
Director d’escena Martin Kušej

Us presentem el debut de Jonas Kaufmanncom a Don Álvaro al costat d’una partenaire tan solvent i magnètica com Anja Harteros. La soprano és d’aquestes cantants que no saben lliurar-se a mig gas ni d’una manera impersonal. D’aquí que cada vegada que obre la boca estigui camí de suscitar un calfred a l’oient, amb aquest dir tan autèntic, ple de lament i tan emotiu. Tant és així que a punt ha estat en aquestes funcions de Munic d’eclipsar al tenor de tenors d’avui dia, Jonas Kaufmann. Una proposta musical que segur que satisfarà als nostres més exigents i fidels melòmans.

Diumenge 5 de febrer: 16:00h

BALLET: EL LLAC DELS CIGNES (diferit des del Teatre Bolshoi, Moscou)

Sota la llum de la lluna a la riba d’un llac misteriós, el príncep Siegfried es troba amb Odette, la princesa cigne que només adopta la seva forma humana durant la nit. Completament encisat per la seva bellesa, li jura el seu amor. No obstant això, el príncep s’adona massa tard que el destí té un altre pla per a ell…
Un ballet d’extraordinària bellesa, i una música d’una perfecció incomparable, nascut al Bolshoi el 1877. En el doble paper del cigne blanc Odette i el seu rival cigne negre Odile, la primera ballarina Svetlana Zakharov traspua tant la vulnerabilitat com l’astúcia a través d’un excel·lent domini de la tècnica, juntament amb Denis Rodkincom un poderós i emocional Siegfried. Incloent impressionants escenes amb el cos de ball del Bolshoi. Aquest és el ballet clàssic en la seva màxima expressió.

Dimecres 8 de febrer: 20:15h

BALLET: WOOLF WORKS (directe des de la Royal Opera House, Londres)

L’obra literària de Virginia Woolf serveix d’inspiració per aquest brillant tríptic del multi-premiat coreògraf Wayne McGregor per al Royal Ballet, protagonitzat per Alessandra Ferri i Mara Galeazzi. McGregor ha estat durant molt de temps a l’avantguarda de la dansa, treballant amb col·laboradors de tot el món artístic. En aquest treball aclamat per la crítica, McGregor combina temàtiques de tres de les primeres novel·les de Woolf – Sra. Dalloway, Orlandoi Las Ones- amb elements de les seves cartes, assaigs i diaris. L’aclamat compositor britànic Max Richterha rebut l’encàrrec d’escriure una partitura que incorpori música electrònica interpretada en directe.

Dijous 16 de febrer: 19:30h

ÒPERA: COSÌ FAN TUTTE (directe des del Palais Garnier, Paris)

REPARTIMENT
Pendent de confirmar

Director d’orquestra Philippe Jordan
Director d’escena Anne Teresa De Keersmaeker

Impulsada per Don Alfonso, un vell filòsof cínic, dos joves idealistes decideixen posar la fidelitat de les seves amants a prova. Però l’amor els ensenyarà una lliçó amarga: els que es creuen fènix i deesses descobriran els desitjos de la carn… El 1790, un any després de la Revolució Francesa, en la que seria la seva última col·laboració, Mozart i Da Ponte duen a terme una investigació científica sobre l’amor. La música de Così fan tutteés veritablement extraordinària, complexa en la seva simetria, jovial i encara impregnada d’una malenconia quasi sagrada. Una composició on cada nota sembla destinada a fer-nos acceptar una pèrdua (un paradís perdut, la joventut perduda, o un ésser estimat perdut) i retratar un món on tot està fluint de manera constant. Aquest laboratori de l’erotisme no podia sinó inspirar a la coreògrafa Anne Teresa De Keersmaeker, que ens revela la geometria íntima de l’obra, amb sis cantants duplicats per sis ballarins, que representa el desig que uneix i separa els éssers humans.

Dijous 9 de març: 16:00h
Dimarts 15 de març: 18:00h

ÒPERA: PARSIFAL (diferit des del Teatro Real, Madrid)

REPARTIMENT
Parsifal Klaus Florian Vogt
Kundry Anja Kampe
Amfortas Detlef Roth
Gurnemanz Franz-Josef Selig

Director d’orquestra Claus Guth
Director d’escena Semyon Bychkov

El director d’escena Claus Guth trasllada el desànim i l’orfandat dels cavallers del Grial al seu castell de Monsalvat a un sanatori on recalen els soldats destrossats per la gran guerra, en una Europa devastada, trencada i sense rumb. El prestigiós director d’orquestra rus Semyon Bychkov es col·loca al capdavant del Cor i Orquestra Titulars del Teatre Real i d’un repartiment encapçalat per Klaus Florian Vogt en el paper titular, al costat d’altres veterans cantants wagnerians ja coneguts: Anja Kampe ( Kundry), Detlef Roth (Amfortas), els barítons Franz-Josef Selig (Gurnemanz) i Ievgueni Nikitin (Klingsor), i el baix-baríton Davant Jerkunica (Titurel).

Dijous 16 de març: 20:00h

ÒPERA: MANON LESCAUT (directe des del Teatro Regio di Torino)

Director d’orquestra Gianandrea Noseda
Director d’escena Jean Reno

REPARTIMENT
Manon Lescaut María José Siri (TBC)
Des Grieux Gregory Kunde
Lescaut Dalibor Jenis
Geronte di Ravoir Carlo Lepore
Edmondo Francesco Marsiglia
Dance Master Saverio Pugliese
Singer Clerissa Leonardi

Manon Lescaut, títol estretament lligat al nostre teatre el qual va acollir l’obra en el seu primer debut mundial. La tradició i la modernitat han estat sempre valors importants per al Regio, una convicció que en aquesta temporada posem en practica treballant en dos títols de Puccini. Ens acostem a través de la nostra elegant i clàssica Manon, dirigida per Jean Reno, amb dos cantants principals de l’escena internacional: María José Siri i Gregory Kunde. Aquesta obra posa l’accent en el vincle profund entre Puccini i Turí, la ciutat que va triar per al debut de dues de les seves obres més importants, i on va recollir els seus primers èxits.

Diumenge 19 de març: 16:00h

BALLET: UNA VETLLADA CONTEMPORÀNIA (directe dess del Teatre Bolshoi, Moscou)

El teatre Bolshoi ens porta una nova producció, per una nit el Bolshoi assumeix un nou repte: la trobada d’alguns dels millors ballarins del món i dels mestres de la coreografia contemporània en una síntesi exemplar. Una vetllada irrepetible en la que es donaran cita la bellesa formal de les Variations de Hans Van Manen i Frank Bridge, la intensitat de Sol León i Paul Lightfootamb Short Time Togetheri l’ingeni i la llum d’Alexei Ratmanskyamb Russian Seasons.

Dijous 30 de març: 20:15h

ÒPERA: MADAMA BUTTERFLY (directe des de la Royal Opera House, Londres)

REPARTIMENT
Fiordiligi Corinne Winters
Dorabella Angela Brower
Ferrando Daniel Behle
Guglielmo Alessio Arduini

Director d’orquestra Semyon Bychkov
Director d’escena Jan Philipp Gloger

Madama Butterfly de Puccini és una de les seves òperes més populars, amb música captivadora i la punyent història d’una amant geisha abandonada per un marit insensible. La soprano Ermonela Jaho interpretarà el paper principal per primera vegada al Covent Garden. La imatgeria exòtica de la ciutat de Nagasakiha estat creada a partir d’imatges romàntiques del Japó creades per artistes occidentals del segle XIX. La música de Puccini porta viu el cant dels ocells del matí, el ritual d’un casament i la seducció per part de l’oficial de la Marina B. F . Pinkerton (interpretat pel tenor Marcelo Puente) de la núvia jove i innocent. El director musical de la Royal Opera, Antonio Pappano, aclamat per les seves interpretacions d’òpera italiana, serà l’encarregat de porta a terme aquest intens recorregut de la llum i l’emoció a la foscor i el sacrifici.

Dijous 6 d’abril: 20:00h

ÒPERA: RIGOLETTO (directe des del Gran Teatre del Liceu)

Director d’orquestra: Riccardo Frizza
Director d’escena: Monique Wagemakers

REPARTIMENT:
Duc de Màntua: Javier Camarena
Rigoletto: Carlos Álvarez
Gilda: 
Desirée Rancatore
Sparafucile: Ante Jerkunica
Maddalena: Ketevan Kemoklidze
Giovanna: Gemma Coma-Alabert
Conte di Monterone: Gianfranco Montresor
Marullo: Toni Marsol
Matteo Borsa: Josep Fadó
Conte di Ceprano: Xavier Mendoza
Contessa di Ceprano: Mercedes Gancedo

Màntua, Itàlia. Rigoletto, bufó del duc de Màntua, té una filla secreta que és seduïda pel duc. Els cortesans la rapten i la porten a palau creient que és l’amant de Rigoletto, que els insulta i els reclama la seva filla. Després de fer veure a la filla que el duc no l’estima, Rigoletto planeja la seva venjança.

Debut mundial de Javier Camarena i Antonino Siragusa en el rol del duc de Màntua al Liceu, acompanyats de Carlos Álvarez, Àngel Òdena i Leo Nucci, en un Rigoletto de luxe al coliseu barceloní. Una peça essencial de l’òpera basada en un drama de Victor Hugo i censurada abans de l’estrena per la seva crítica a la monarquia de l’època.
La producció de Monique Wagemakers és minimalista però molt complexa tècnicament, amb un vestuari vermell venecià renaixentista que recrea l’intens espectre emocional de Rigoletto.

Diumenge 9 d’abril: 17:00h

BALLET: UN HEROI DEL NOSTRE TEMPS (directe des del Teatre Bolshoi, Moscou)

Gregori Pechorin és un jove oficial, un personatge contradictori, sensible i cínic a la vegada, que s’embarca en un viatge a rtavés de les majestuoses muntanyes del Caucàs, en un camí traçat per les seves passions. Desil·lusionat i descuidat, Pechorin s’infligeix dolor a sí mateix i a les dones que l’envolten…

Aquest ballet és una adaptació de la novel·la de Mikhail Lermontov escrita al 1839, tres contes que relaten diferents traïcions punyents És un heroi de veritat? O és un home com qualsevol altre? Aquesta nova producció del coreògraf Yuri Possokhov és un viatge poètic i tràgic que només es pot gaudir al Bolshoi.

Dimarts 18 d’abril: 20:00h

ÒPERA: LA GARSA LLADRE (directe des del Teatro alla Scala de Milà)

Director d’orquestra: Riccardo Chailly
Director d’escena: Gabriele Salvatores

REPARTIMENT:

Ninetta: Rosa Feola
Pippo: Serena Malfi
Lucia: Teresa Iervolino
Fabrizio Vingradito: Paolo Bordogna
Giannetto: Edgardo Rocha
Fernando Villabella: Alex Esposito

“L’èxit va ser tan gran, que el treball va suscitar tal furor que en cada moment el públic en massa s’alçava dempeus per cubrir a Rossini d’aclamacions”. Stendhal, espectador de la primera Alla Scala el 1817, el descriu com “Rossini es va cansar abans de saludar que el públic d’aplaudir.” Dos-cents anys després un rossinià de l’altura com és Riccardo Chailly porta de nou aquesta magnifica òpera semi-seriosa a l’escenari on per primera vegada va veure la llum. Una obra mestra de gràcia i brillantor, capaç de descriure sense circumloquis els excessos del poder. Per a l’ocasió, debutarà a La Scala Gabriele Salvatores: director, cofundador del Teatreo dell’Elfo i guanyador de l’Oscar per “Mediterraneo” al 1991, torna al teatre per explicar la història de la servent Ninetta, acusada injustament de robatori. El repartiment recull el millor de la nova generació del cant rossinià: amb el debut de Rosa Feola escoltarem al tenor Edgardo Rocha, als baixos Alex Esposito i Paolo Bordogna a més de Teresa Iervolino i el cant expert de Michele Pertusi.

Dimarts 25 d’abril: 19:00h

ÒPERA: LA FILLE DE NEIGE (directe des de l’Opéra Bastille, París)

Director d’orquestra: Mikhail Tatarnikov
Director d’escena: Dmitri Tcherniakov

REPARTIMENT: 
Snegourotchka: Aida Garifullina
Lel: Rupert Enticknap
Kupava: Martina Serafin
La Fée Printemps: Luciana D’Intino
Bobylicka: Carole Wilson
L’Esprit des bois: Vasily Efimov
Un Page: Olga Oussova
Le Tzar Berende: Ramón Vargas
Mizguir: Thomas Johannes Mayer
Le Bonhomme Hiver: Vladimir Ognovenko
Bermiata: Franz Hawlata
Bobyl Bakula: Vasily Gorshkov
Premier Héraut: Vincent Morell
Deuxième Héraut: Pierpaolo Palloni

Snegurochka va nèixer en temps remots, en el regne mític del tsar Berendéi, fruit de la unió entre Bellesa de Primavera i l’Avi Gelat. El destí de Snegurochka , a qui els seus pares protegeixen de l’enveja del dèu del Sol, Yarilo (que va jurar el seu cor quan ella es fes més gran i s’enamorés), és confiat a un follet del bosc.

Deu anys després de la seva estrena Rimsi-Korsakov va escriure: “Tot aquell que no adori la Donzella de neu, no entén res de les meves obres ni de mi mateix”. La donzella de neu, obra mestra de la literatura eslava popular, porta a l’escenari una fantasia màgica d’amor i renovació mítica.

Aida Garifullina interpretarà el peper de Snegurochka, mentre que la producció i la direcció musical han estat encarregades a d’altres dos artistes russos: el jove director d’orquestra Mikhail Tatarnikov i el director escènic Dmitri Tcherniakov.

Dijous 4 de maig: 17:00h
Dimecres 10 de maig: 19:30h

ÒPERA: I DUE FOSCARI (diferit des del Teatro Alla Scala, Milà)

Francesco Foscari Placido Domingo
Loredano Andrea Concetti
Jacopo Francesco Meli
Lucrezia Anna Pirozzi

Divendres 5 maig: 20:00h

ÒPERA: DON CARLO (directe des de Maggio Musicale Fiorentino)

Director d’orquestra Zubin Mehta
Director d’escena Giancarlo Del Monaco

REPARTIMENT
Don Carlo
Fabio Sartori
Elisabeth de Valois Julianna Di Giacomo
Rodrigue Massimo Cavalletti
La Princesa de Eboli Ekaterina Gubanova
Un Germà Alexey Tikhomirov
Tybalt Simona Di Capua
El Comte de Lerma Luca Casalin

Dijous 11 de maig: 17:00h
Dimecres 17 de maig: 19:30h

ÒPERA: I PURITANI (diferit des del Teatro Real, Madrid)

Lady Elvira Diana Damrau
Lord Arturo Javier Camarena

Dijous 18 de maig: 17:00h
Dimecres 24 de maig: 19:30h

ÒPERA: FAUST (diferit des del Teatro Regio, Torino)

Doctor Faust Charles Castronovo
Méphistophélès Ildar Abdrazakov
Marguerite Irina Lungu
Valentín Vasilij Ladjuk

Dijous 1 de juny: 17:00h
Dimarts 6 de juny: 19:30h

ÒPERA: IL TROVATORE (diferit des del Festival de Salzburg)

Amb Anna Netrebko en el paper de Leonora i Plácido Domingo com el Conte di Luna.

Dilluns 19 de juny: 20:00h

ÒPERA: EL RAPTE EN EL SERRALL (directe des del Teatro alla Scala de Milà)

Director d’orquestra: Zubin Mehta
Director d’escena: Giorgio Strehler

REPARTIMENT:

Konstanze: Lenneke Ruiten
Blonde: Sabine Devieilhe
Belmonte: Mauro Peter
Pedrillo: Maximilian Schmitt
Osmin: Tobias Kehrer
Selim: Cornelius Obonya

El joc de siluetes inoblidables amb el que Giorgio Streheler va retornar l’encant de Singspiel mozartià va ser concebut per el Festival de Salzburg, en el qual es va realitzar el 1965 sota la direcció de Zubin Mehta, per ser pres regularment Alla Scala a partir de 1972. Vint anys després de la mort del gran director que va crear al Piermarini a partir de 1951 posades en escena obres tant històriques com Macbeth, Simon Boccanegra, Falstaff, Le Nozze di Figaro, Don Giovanni, per nomenar només algunes, el Teatro Alla Scala proposa de nou aquesta guarnida obra citant al podi a qui el va encapçalar la primera vegada.
La part vertiginosa de Konstanze és cantada per Lenneke Ruiten, ja aplaudida al Lucio Silla de 2015, conjuntament amb Belmonte Mauro Pere, tenor mozerià emergent.

Dimarts 20 de juny: 19:30h

ÒPERA: LA CERENTEROLA (directe des del Palais Garnier, París)

Amb Juan José de León, Alessio Arduini, Maurizio Muraro i Chiara Skerath.

Dimecres 28 de juny: 20:15h

ÒPERA: OTELLO (directe des de la Royal Opera House, Londres)

Amb Maria Agresta i el debut en el paper d’Otello de Jonas Kaufmann,

Dijous 29 de juny: 17:00h
Dimarts 4 de juliol: 20:00h

ÒPERA: CAVALLERIA RUSTICANA (diferit des del Festival de Salzburg, Austria)

Jonas Kaufmann per partida doble interpretant els papers de Turiddu i Pagliaccio.

Descomptes especials i col·laboradors