Esta web utiliza 'cookies' propias y de terceros para ofrecerte una mejor experiencia y servicio. Al navegar o utilizar nuestros servicios, aceptas el uso que hacemos de las 'cookies'. Sin embargo, puedes cambiar la configuración de 'cookies' en cualquier momento a través de tu navegador. Acepto

Estrenem una nova col·laboració amb LICEXBALLET, una entitat que vetlla pel patrimoni històric de ballet i del que representa en la nostra cultura. Ens posaran en antecedents dels espectacles de ballet de la nostra programació, ens parlaran del context històric, ens donaran referències estilístiques dels creadors i dels interprets i ens explicaran la sinopsi de l’obra entre d’altres coses.

Abans de l’espectacle de ballet de Romeo i Julieta ens acompanyarà la Sra. Guillermina Coll, Primera ballarina del ballet del Gran Teatre del Liceu,  ballarina solista del Ballet de Wallonie i del Real Ballet de Flandes (Bèlgica) i Cap de pedagogia i professora de Dansa de l’institut del Teatre de Barcelona.
Una magnifíca manera de gaudir de l’espectacle amb aquest assessorament de primera mà!!

 

Dimarts 11 de juny: 20:15h

BALLET: ROMEO I JULIETA: SERGEI PROKOFIEV (Directe Royal Opera House, Londres)

DIRECTOR D’ORQUESTRA: Pavel Sorokin

COREOGRAFIA: Kenneth McMillan

REPARTIMENT:

Cos de ball de la Royal Ballet

SINOPSI:

Romeo i Julieta cauen enamorats apassionadament, però les seves famílies estan enemistades. Es casen en secret, però les circumstàncies tràgiques porten a Romeo a barallar-se i matar el cosí de Julieta Tybalt. Com a càstig, és destituït de la ciutat.

Quan els pares de Julieta la obliguen a casar-se amb Paris, ella pren una decissió dràstica bevent una poció per fer-la semblar morta perquè pugui escapar per unir-se a Romeo. Però el seu missatge no arriba al seu estimat. Quan sent la notícia de la seva mort, torna a visitar la seva tomba i matar-se a si mateix. Julieta es desperta i el troba mort. Devastada, ella es mata a si mateixa.

Els amants de Shakespeare, els amants de les estrelles, troben passió i tragèdia en l’obra mestra de ballet del segle XX amb Kenneth MacMillan.

 

Dijous 20 de juny: 17:00h

Dimarts 25 de juny: 20:00h

ÒPERA: RIGOLETTO: GIUSEPPE VERDI (Diferit Des del Teatre Romà d’Orange, França)

DIRECTOR MUSICAL: Mikko Franch

DIRECTOR D’ESCENA: Charles Roubaud

 

REPARTIMENT:

RIGOLETTO: Leo Nucci

IL DUCCA DI MONTOVA: Celso Albelo

GILDA: Nadine Sierra

MADDALENA: Marie-Ange Todorovich

SINOPSI

Òpera composta per Giuseppe Verdi que va iniciar la trilogia que el faria definitivament popular tot i que ja havia aconseguit alguns èxits anteriors com Nabucco, Ernani o Macbeth. En una Itàlia convulsa, camí del que seria, dues dècades després, la unificació del país transalpí, Verdi va començar a ser considerat un heroi gràcies a cors tan famosos com el “Va, pensiero!” (Nabucco), “Patria oppressa” ( Macbeth) o “Un Patto, un giuramento” considerats com veritables crits de llibertat del poble italià desitjós de lliurar-se del jou de l’Imperi Austro-hongarès al nord o els Borbó en el sud.
L’òpera es va estrenar al Teatre de la Fenice a 1.851 obtenint gran èxit popular des de l’estrena. Basada en l’obra del francès Victor Hugo, “Le roi s’amuse”, va tenir grans problemes amb la censura per considerar-la com immoral i obscena. Després d’un estira i arronsa entre els censors i el compositor, aquest va aconseguir mantenir el fonamental i només va canviar l’emplaçament de l’obra de França al ducat de Màntua i altres coses menors.

Divendres 21 de juny: 19:30h

ÒPERA: DON GIOVANNI: WOLFANG AMADEUS MOZART (Directe Palais Garnier)

DIRECTOR D’ORQUESTRA: Philippe Jordan

DIRECTOR D’ESCENA: Ivo Van Hove

 

REPARTIMENT:

DON GIOVANNI: Étienne Dupuis

IL COMMENDATORE: Ain Anger

DONNA ANA: Jacquelyn Wagner

DON OTTAVIO: Stanislas de Barbeyrach

SINOPSI:

Quin és aquest foc que impulsa a Don Giovanni a seduir, a sotmetre, a conquerir les dones una a una, amb la febre i la fredor del depredador que transporta la seva presa, per perseguir a través d’elles un objecte fosc que sempre l’escapa? Per a la seva segona col·laboració amb Da Ponte, Mozart va marcar la història de l’òpera i va ensisar la cultura europea per sempre. Kierkegaard ens va convidar a escoltar en aquest Dissolut castigat “el murmuri de la temptació, el remolí de la seducció, el silenci del moment”. El cicle Mozart-Da Ponte continua amb Don Giovanni encomanada a Ivo Van Hove. Acostumat a qüestionar el sentit polític de les obres, el director dirigeix, després de Boris Godounov, la seva segona posada en escena per a l’Òpera de París.

 

Descomptes especials i col·laboradors