Esta web utiliza 'cookies' propias y de terceros para ofrecerte una mejor experiencia y servicio. Al navegar o utilizar nuestros servicios, aceptas el uso que hacemos de las 'cookies'. Sin embargo, puedes cambiar la configuración de 'cookies' en cualquier momento a través de tu navegador. Acepto

Dijous 20 d’abril: 17:00h i 19:00h

Dimarts 2 de maig: 17:00h

Dimecres 3 de maig: 20:00h

JONAS KAUFMANN: MY ITALY (diferit des de Torí al Teatre Carignano)

No us podeu perdre el tribut personal de Jonas Kaufmann a la cultura italiana amb un recital al Teatre Carignano de Torí. A més de temes de Puccini i Verdi les figures centrals del concert el formaran èxits de tenors com Enrico Caruso i Lucio Dalla. L’enregistrament del concert es va dur a terme acompanyat per l’Orchestra Sinfonica Nazionale della RAI i sota la direcció de Jochen Rieder. Kaufmann canta temes populars entre els quals s’inclouen Torna a Surriento, Cor’ngrato, Mattinata, Parla più piano, Caruso i Il cant.

El film de Anca-Monica Pandelea documenta l’afinitat especial de Kaufmann amb l’idioma italià, la seva forma de vida i cultura, així com per descomptat, la seva música.

Dijous 16 de febrer: 19:30h

ÒPERA: COSÌ FAN TUTTE (directe des del Palais Garnier, Paris)

REPARTIMENT
Fiordiligi Jaquelyn Wagner
Dorabella Michèle Losier
Ferrando Fédéric Antoun
Guglielmo Philippe Sly

Director d’orquestra Philippe Jordan
Director d’escena Anne Teresa De Keersmaeker

Impulsada per Don Alfonso, un vell filòsof cínic, dos joves idealistes decideixen posar la fidelitat de les seves amants a prova. Però l’amor els ensenyarà una lliçó amarga: els que es creuen fènix i deesses descobriran els desitjos de la carn… El 1790, un any després de la Revolució Francesa, en la que seria la seva última col·laboració, Mozart i Da Ponte duen a terme una investigació científica sobre l’amor. La música de Così fan tutteés veritablement extraordinària, complexa en la seva simetria, jovial i encara impregnada d’una malenconia quasi sagrada. Una composició on cada nota sembla destinada a fer-nos acceptar una pèrdua (un paradís perdut, la joventut perduda, o un ésser estimat perdut) i retratar un món on tot està fluint de manera constant. Aquest laboratori de l’erotisme no podia sinó inspirar a la coreògrafa Anne Teresa De Keersmaeker, que ens revela la geometria íntima de l’obra, amb sis cantants duplicats per sis ballarins, que representa el desig que uneix i separa els éssers humans.

Dijous 9 de març: 16:00h
Dimarts 15 de març: 18:00h

ÒPERA: PARSIFAL (diferit des del Teatro Real, Madrid)

REPARTIMENT
Parsifal Klaus Florian Vogt
Kundry Anja Kampe
Amfortas Detlef Roth
Gurnemanz Franz-Josef Selig

Director d’orquestra Claus Guth
Director d’escena Semyon Bychkov

El director d’escena Claus Guth trasllada el desànim i l’orfandat dels cavallers del Grial al seu castell de Monsalvat a un sanatori on recalen els soldats destrossats per la gran guerra, en una Europa devastada, trencada i sense rumb. El prestigiós director d’orquestra rus Semyon Bychkov es col·loca al capdavant del Cor i Orquestra Titulars del Teatre Real i d’un repartiment encapçalat per Klaus Florian Vogt en el paper titular, al costat d’altres veterans cantants wagnerians ja coneguts: Anja Kampe ( Kundry), Detlef Roth (Amfortas), els barítons Franz-Josef Selig (Gurnemanz) i Ievgueni Nikitin (Klingsor), i el baix-baríton Davant Jerkunica (Titurel).

Dimarts 14 de març: 20:00h

ÒPERA: MANON LESCAUT (directe des del Teatro Regio di Torino)

Director d’orquestra Gianandrea Noseda
Director d’escena Jean Reno

REPARTIMENT
Manon Lescaut María José Siri (TBC)
Des Grieux Gregory Kunde
Lescaut Dalibor Jenis
Geronte di Ravoir Carlo Lepore
Edmondo Francesco Marsiglia
Dance Master Saverio Pugliese
Singer Clerissa Leonardi

Manon Lescaut, títol estretament lligat al nostre teatre el qual va acollir l’obra en el seu primer debut mundial. La tradició i la modernitat han estat sempre valors importants per al Regio, una convicció que en aquesta temporada posem en practica treballant en dos títols de Puccini. Ens acostem a través de la nostra elegant i clàssica Manon, dirigida per Jean Reno, amb dos cantants principals de l’escena internacional: María José Siri i Gregory Kunde. Aquesta obra posa l’accent en el vincle profund entre Puccini i Turí, la ciutat que va triar per al debut de dues de les seves obres més importants, i on va recollir els seus primers èxits.

Diumenge 19 de març: 16:00h

BALLET: UNA VETLLADA CONTEMPORÀNIA (directe dess del Teatre Bolshoi, Moscou)

El teatre Bolshoi ens porta una nova producció, per una nit el Bolshoi assumeix un nou repte: la trobada d’alguns dels millors ballarins del món i dels mestres de la coreografia contemporània en una síntesi exemplar. Una vetllada irrepetible en la que es donaran cita la bellesa formal de les Variations de Hans Van Manen i Frank Bridge, la intensitat de Sol León i Paul Lightfootamb Short Time Togetheri l’ingeni i la llum d’Alexei Ratmanskyamb Russian Seasons.

Dijous 30 de març: 20:15h

ÒPERA: MADAMA BUTTERFLY (directe des de la Royal Opera House, Londres)

REPARTIMENT
Cio-Cio-San Ermoneta Jaho
B.F. Pinkerton Marcelo Puente
Sharpless Scott Hendricks
Goro Carlo Bosi

Director d’orquestra Antonio Pappano
Director d’escena Moshe Leiser i Patrice Caurier

Madama Butterfly de Puccini és una de les seves òperes més populars, amb música captivadora i la punyent història d’una amant geisha abandonada per un marit insensible. La soprano Ermonela Jaho interpretarà el paper principal per primera vegada al Covent Garden. La imatgeria exòtica de la ciutat de Nagasakiha estat creada a partir d’imatges romàntiques del Japó creades per artistes occidentals del segle XIX. La música de Puccini porta viu el cant dels ocells del matí, el ritual d’un casament i la seducció per part de l’oficial de la Marina B. F . Pinkerton (interpretat pel tenor Marcelo Puente) de la núvia jove i innocent. El director musical de la Royal Opera, Antonio Pappano, aclamat per les seves interpretacions d’òpera italiana, serà l’encarregat de porta a terme aquest intens recorregut de la llum i l’emoció a la foscor i el sacrifici.

Dijous 6 d’abril: 20:00h

ÒPERA: RIGOLETTO (directe des del Gran Teatre del Liceu)

Director d’orquestra: Riccardo Frizza
Director d’escena: Monique Wagemakers

REPARTIMENT:
Duc de Màntua: Javier Camarena
Rigoletto: Carlos Álvarez
Gilda: 
Desirée Rancatore
Sparafucile: Ante Jerkunica
Maddalena: Ketevan Kemoklidze
Giovanna: Gemma Coma-Alabert
Conte di Monterone: Gianfranco Montresor
Marullo: Toni Marsol
Matteo Borsa: Josep Fadó
Conte di Ceprano: Xavier Mendoza
Contessa di Ceprano: Mercedes Gancedo

Màntua, Itàlia. Rigoletto, bufó del duc de Màntua, té una filla secreta que és seduïda pel duc. Els cortesans la rapten i la porten a palau creient que és l’amant de Rigoletto, que els insulta i els reclama la seva filla. Després de fer veure a la filla que el duc no l’estima, Rigoletto planeja la seva venjança.

Debut mundial de Javier Camarena i Antonino Siragusa en el rol del duc de Màntua al Liceu, acompanyats de Carlos Álvarez, Àngel Òdena i Leo Nucci, en un Rigoletto de luxe al coliseu barceloní. Una peça essencial de l’òpera basada en un drama de Victor Hugo i censurada abans de l’estrena per la seva crítica a la monarquia de l’època.
La producció de Monique Wagemakers és minimalista però molt complexa tècnicament, amb un vestuari vermell venecià renaixentista que recrea l’intens espectre emocional de Rigoletto.

Diumenge 9 d’abril: 17:00h

BALLET: UN HEROI DEL NOSTRE TEMPS (directe des del Teatre Bolshoi, Moscou)

Gregori Pechorin és un jove oficial, un personatge contradictori, sensible i cínic a la vegada, que s’embarca en un viatge a rtavés de les majestuoses muntanyes del Caucàs, en un camí traçat per les seves passions. Desil·lusionat i descuidat, Pechorin s’infligeix dolor a sí mateix i a les dones que l’envolten…

Aquest ballet és una adaptació de la novel·la de Mikhail Lermontov escrita al 1839, tres contes que relaten diferents traïcions punyents És un heroi de veritat? O és un home com qualsevol altre? Aquesta nova producció del coreògraf Yuri Possokhov és un viatge poètic i tràgic que només es pot gaudir al Bolshoi.

Dimarts 18 d’abril: 20:00h

ÒPERA: LA GARSA LLADRE (directe des del Teatro alla Scala de Milà)

Director d’orquestra: Riccardo Chailly
Director d’escena: Gabriele Salvatores

REPARTIMENT:

Ninetta: Rosa Feola
Pippo: Serena Malfi
Lucia: Teresa Iervolino
Fabrizio Vingradito: Paolo Bordogna
Giannetto: Edgardo Rocha
Fernando Villabella: Alex Esposito

“L’èxit va ser tan gran, que el treball va suscitar tal furor que en cada moment el públic en massa s’alçava dempeus per cubrir a Rossini d’aclamacions”. Stendhal, espectador de la primera Alla Scala el 1817, el descriu com “Rossini es va cansar abans de saludar que el públic d’aplaudir.” Dos-cents anys després un rossinià de l’altura com és Riccardo Chailly porta de nou aquesta magnifica òpera semi-seriosa a l’escenari on per primera vegada va veure la llum. Una obra mestra de gràcia i brillantor, capaç de descriure sense circumloquis els excessos del poder. Per a l’ocasió, debutarà a La Scala Gabriele Salvatores: director, cofundador del Teatreo dell’Elfo i guanyador de l’Oscar per “Mediterraneo” al 1991, torna al teatre per explicar la història de la servent Ninetta, acusada injustament de robatori. El repartiment recull el millor de la nova generació del cant rossinià: amb el debut de Rosa Feola escoltarem al tenor Edgardo Rocha, als baixos Alex Esposito i Paolo Bordogna a més de Teresa Iervolino i el cant expert de Michele Pertusi.

Dimarts 25 d’abril: 19:00h

ÒPERA: LA FILLE DE NEIGE (directe des de l’Opéra Bastille, París)

Director d’orquestra: Mikhail Tatarnikov
Director d’escena: Dmitri Tcherniakov

REPARTIMENT: 
Snegourotchka: Aida Garifullina
Lel: Rupert Enticknap
Kupava: Martina Serafin
La Fée Printemps: Luciana D’Intino
Bobylicka: Carole Wilson
L’Esprit des bois: Vasily Efimov
Un Page: Olga Oussova
Le Tzar Berende: Ramón Vargas
Mizguir: Thomas Johannes Mayer
Le Bonhomme Hiver: Vladimir Ognovenko
Bermiata: Franz Hawlata
Bobyl Bakula: Vasily Gorshkov
Premier Héraut: Vincent Morell
Deuxième Héraut: Pierpaolo Palloni

Snegurochka va nèixer en temps remots, en el regne mític del tsar Berendéi, fruit de la unió entre Bellesa de Primavera i l’Avi Gelat. El destí de Snegurochka , a qui els seus pares protegeixen de l’enveja del dèu del Sol, Yarilo (que va jurar el seu cor quan ella es fes més gran i s’enamorés), és confiat a un follet del bosc.

Deu anys després de la seva estrena Rimsi-Korsakov va escriure: “Tot aquell que no adori la Donzella de neu, no entén res de les meves obres ni de mi mateix”. La donzella de neu, obra mestra de la literatura eslava popular, porta a l’escenari una fantasia màgica d’amor i renovació mítica.

Aida Garifullina interpretarà el peper de Snegurochka, mentre que la producció i la direcció musical han estat encarregades a d’altres dos artistes russos: el jove director d’orquestra Mikhail Tatarnikov i el director escènic Dmitri Tcherniakov.

Dijous 4 de maig: 17:00h
Dimecres 10 de maig: 19:30h

ÒPERA: I DUE FOSCARI (diferit des del Teatro Alla Scala, Milà)

Francesco Foscari Placido Domingo
Loredano Andrea Concetti
Jacopo Francesco Meli
Lucrezia Anna Pirozzi

Aquesta és la més recent conquesta de Plàcido Domingo , l’intèrpret baríton de Francesco Foscari en l’òpera primerenca de Verdi, d’ambient fosc i gran generositat melòdica, basada en l’obra de Lord Byron. I Due Foscari, ambientada a la Venècia del segle XV, és precursora de Simon Bocanegra, i el trionf de Domingo interpretant el Dogo posa el colofó a aquesta nova producció enaltida per la crítica del Teatro Alla Scala de Milà, el principal temple de Verdi.

El crític del Financial Times, que va declarar al llegendari cantant “El Francesco definitiu dels temps recents”, també va tenir grans elogis per a la resta del magnífic repartiment de la Scala, des de “el sòlid Loredano d’Andrea Concetti fins l’implacable Francesco Meli, rival perfecte per Jacopo. Anna Pirozzi, que debut de manera triunfal com Lucrezia, es guanya el cor i la ment del públic amb una dramatització tremenda i una capacitat vocal apassionant. Però la revelació de la nit és el director d’orquestra Michele Mariotti. La seva és una interpretació d’una elasticitat deslligada (…) Està present l’aroma de la brisa marina de Venècia i l’onatge de la seva llacuna. L’afinat cor de patricis provoca calfreds. Mariotti és el nen prodigi del repertori italià”.

Divendres 5 maig: 20:00h

ÒPERA: DON CARLO (directe des de Maggio Musicale Fiorentino)

Director d’orquestra Zubin Mehta
Director d’escena Giancarlo Del Monaco

REPARTIMENT
Don Carlo
Fabio Sartori
Elisabeth de Valois Julianna Di Giacomo
Rodrigue Massimo Cavalletti
La Princesa de Eboli Ekaterina Gubanova
Un Germà Alexey Tikhomirov
Tybalt Simona Di Capua
El Comte de Lerma Luca Casalin

El director d’escena Giancarlo del Monaco presenta el seu Don Carlo, una rica posada en escena amb vestits d’època, inquisidors temibles i enormes crucifixos. Tal i com ell ha expressat: “Vull ser una més a prop possible de Verdi i Schiller” Per la seva banda, el genial mestre, Zubin Mehta, és al capdavant de l’Orquestra i Cor del Maggio Musicale Fiorentino per aquesta gran òpera de Verdi, inspirada en la “llegenda negra” durant el regnat de Felip II, el Rei Prudent.

Dijous 11 de maig: 17:00h
Dimecres 17 de maig: 19:30h

ÒPERA: I PURITANI (diferit des del Teatro Real, Madrid)

Director d’orquestra: Evelino Pidò
Director d’escena: Emilio Sagi

REPARTIMENT
Lord Gualtiero Valton
Miklós Sebestyé
Lady Elvira Valton
Diana Damrau
Lord Arturo Talbo Javier Camarena
Sir Giorgio Nicolas Testé

Aquesta òpera de Vicenso Bellini sobre llibret de Carlo Pepoli, és una de les obres capdals del belcantisme. Coneguda com una de les joies del Romanticisme i pedra preciosa de la lírica, es representa amb un repartiment excepcional que inclou Myklos Sebestyén, Nicolas Testé, Javier Camarena, Ludovic Tézier, Antonio Lozano, Annalisa Stroppa i Diana Damrau. La producció compta amb la direcció musical de Evelino Pidò i la direcció escènica d’Emilio Sagi, que s’ha envoltat del seu propi habitual.

L’òpera se centra en una característica heroïna romàntica, Elvira, que pateix l’experiència de sentir-se traïda incomprensiblement pel seu promès, el matei dia del seu casament. Aquest fet li provoca un sentiment tant dolorós i insuportable que el seu sentiment no ho pot resistir i embogeix. En l’estilitzada posada en escena d’Emilio Sagi, els personatges semblen travessats per la malencolia.

Gaudiu d’una vetllada romàntica mentre l’òpera final de Bellini es transforma en una historia d’amor on es barregen passió, traïció i bogeria.

Dijous 18 de maig: 17:00h
Dimecres 24 de maig: 19:30h

ÒPERA: FAUST (diferit des del Teatro Regio, Torino)

Director d’orquestra Gianandrea Noseda
Director d’escena Stefano Poda

Doctor Faust Charles Castronovo
Méphistophélès Ildar Abdrazakov
Marguerite Irina Lungu
Valentín Vasilij Ladjuk

Aquesta obra, estrenada a París el 1859, va obtenir un èxit instantani. Avui en dia, Faust, de Charles Goumud, és una de les obres més populars del repertori operístic francés. La tragèdia de Goethe en dues parts li va servir de base, mentre que la versió francesa de Michel Carré, Faust et Margarite, va proporcionar a Goumud l’ímpetu  necessari per a la seva interpretació musical del text.

Gràcies a la seva habilitat en escollir l’excel·lent repartiment, ple d’entusiasme, Stefano Poda guia l’òpera cap al trionf. Charles Castronovo, en el paper protagonista, resulta especialment convincent, amb la seva brillant interpretació i amb el seu cant mel·liflu. El baix rus Ildar Abdrazakov, un assidu de totes les grans sales d’òpera del món sencer, interpreta el demoníac Méphistophélès. La sopreano moldava Irina Lungu, en el paper de la innocent Marguerite, demostra la seva extraordinària veu de timbre cristal·lí.

Dijous 1 de juny: 17:00h
Dimarts 6 de juny: 19:30h

ÒPERA: IL TROVATORE (diferit des del Festival de Salzburg)

Amb Anna Netrebko en el paper de Leonora i Plácido Domingo com el Conte di Luna.

Dilluns 19 de juny: 20:00h

ÒPERA: EL RAPTE EN EL SERRALL (directe des del Teatro alla Scala de Milà)

Director d’orquestra: Zubin Mehta
Director d’escena: Giorgio Strehler

REPARTIMENT:

Konstanze: Lenneke Ruiten
Blonde: Sabine Devieilhe
Belmonte: Mauro Peter
Pedrillo: Maximilian Schmitt
Osmin: Tobias Kehrer
Selim: Cornelius Obonya

El joc de siluetes inoblidables amb el que Giorgio Streheler va retornar l’encant de Singspiel mozartià va ser concebut per el Festival de Salzburg, en el qual es va realitzar el 1965 sota la direcció de Zubin Mehta, per ser pres regularment Alla Scala a partir de 1972. Vint anys després de la mort del gran director que va crear al Piermarini a partir de 1951 posades en escena obres tant històriques com Macbeth, Simon Boccanegra, Falstaff, Le Nozze di Figaro, Don Giovanni, per nomenar només algunes, el Teatro Alla Scala proposa de nou aquesta guarnida obra citant al podi a qui el va encapçalar la primera vegada.
La part vertiginosa de Konstanze és cantada per Lenneke Ruiten, ja aplaudida al Lucio Silla de 2015, conjuntament amb Belmonte Mauro Pere, tenor mozerià emergent.

Dimarts 20 de juny: 19:30h

ÒPERA: LA CERENTEROLA (directe des del Palais Garnier, París)

Amb Juan José de León, Alessio Arduini, Maurizio Muraro i Chiara Skerath.

Dimecres 28 de juny: 20:15h

ÒPERA: OTELLO (directe des de la Royal Opera House, Londres)

Amb Maria Agresta i el debut en el paper d’Otello de Jonas Kaufmann,

Dijous 29 de juny: 17:00h
Dimarts 4 de juliol: 20:00h

ÒPERA: CAVALLERIA RUSTICANA (diferit des del Festival de Salzburg, Austria)

Jonas Kaufmann per partida doble interpretant els papers de Turiddu i Pagliaccio.

Descomptes especials i col·laboradors