Esta web utiliza 'cookies' propias y de terceros para ofrecerte una mejor experiencia y servicio. Al navegar o utilizar nuestros servicios, aceptas el uso que hacemos de las 'cookies'. Sin embargo, puedes cambiar la configuración de 'cookies' en cualquier momento a través de tu navegador. Acepto

Dijous 6 de setembre: 19:00h

ÒPERA: ALCINA: GEORGE FRIDERIC HANDEL (Diferit des de Wiener Staatsoper, Viena)

DIRECTOR D’ORQUESTRA: Marc Minkowski

DIRECTOR D’ESCENA: Adrian Noble

 

REPARTIMENT:

ALCINA: Anja Harteros

RUGGIERO: Vesselina Kasarova

MORGANA: Veronica Canegemi

SINOPSI

Les òperes d’Händel són ara tan habituals en la vida musical moderna que podriem pensar que sempre ha estat així. Però fins al novembre de 2010, quan es va introduir una nova producció d’Alcina, la Staatsoper de Viena s’havia resistit a incloure-la en el seu programa, no havent fet una òpera barroca des de la Poppea de Monteverdi els anys seixanta.
Aquesta producció compta amb un gran elenc d’especialistes barrocs com l’antic director de la Royal Shakespeare Company, Adrian Noble i l’aclamat director d’orquestra Marc Minkowski.
L’Alcina és una gran experiència musical amb els atractius de la música barroca.

 

Dijous 13 de setembre: 17:00h

Dimecres 19 de setembre: 19:30h

ÒPERA: AIDA: GIUSEPPE VERDI (Diferit des del Festival de Salzburg)

DIRECTOR D’ORQUESTRA: Riccardo Mutti

DIRECTOR D’ESCENA: Shirin Neshat

 

REPARTIMENT:

AIDA: Ana Netrebko

RADAMÉS: Francesco Meli

AMNERIS: Ekaterina Semenchuck

EL REY: Roberto Tagliavani

SINOPSI

Aquesta és l’òpera que va consagrar a Ana Netrebko com a la Gran Diva que és, en el marc incomparable del Festival de Salzburg, el Festival d’estiu més important de la música clàssica. Una Aida diferent sense els ornaments orientals que habitualment vesteixen l’òpera de Verdi que narra una història d’amor prohibit enmig de les guerres entre egipcis i etíops d’un passat més que llunyà i indeterminat. Una Aida ben acompanyada pel mestre Riccardo Muti, segurament el director que millor coneix Verdi, tant les entranyes de les seves partitures com segurament fins a l’ànima del compositor. I en aquesta ocasió a més tenia davant a la Filharmònica de Viena.

 

Dijous 20 de setembre: 17:00h

Dimarts 2 d’octubre: 19:30h

RECITAL: JONAS KAUFMANN, BAJO LAS ESTRELLAS (Diferit Walbühne, Alemanya)

DIRECTOR D’ORQUESTRA: Jochen Rieder

Jonas Kaufmann ens delectarà amb un magnífic recital d’àries i cançons tradicionals acompanyat de l’Orquestra Simfónica de Berlín. Considerat com un dels tenors més grans del món, Jonas Kaufmann ha captivat el públic durant anys amb la seva increïble veu, aquesta vegada des del bonic escenàri a l’aire lliure del Walbühne de Berlín

 

Dimecres 3 d’octubre: 20:00h

BALLET: LA VIUDA ALEGRE: FRANZ LÉHAR (Diferit The Australian Ballet, Melburne)

REPARTIMENT:

Cos de ball de l’Australian Ballet

Passeu a les sales de ball de París i uniu-vos a nosaltres per gaudir de La Viuda Alegre, una producció plena de relacions carregades d’enrenou i amants gelosos.
La petita nació de Pontevedro està a prop de la fallida, i el comte Danilo ha de rescatar el seu país casant-se amb la recent i rica vidua Hanna Glawari. Però el problema arriba quan descobreix que la va rebutjar quan ella era la amiga d’infància. Es perdonaran?

Un ballet alegre i divertit amb molt glamour, un espectacle que no us podeu perdre.

 

Dijous 4 d’octubre: 18:00h

ÒPERA: LES HUGUENOTS: Giacomo Meyerbeer (Directes Òpera de la Bastille, París)

DIRECTOR D’ORQUESTRA: Michele Mariotti, Lukacz Borowicz

DIRECTOR D’ESCENA: Andreas Kriegemburg

 

REPARTIMENT:

MARGUERTE DE VALOIS: Diana Damrau

RAOUL DE NANGIS: Bryan Hymel

VALENTINE: Ermonela Jaho

URBAIN: Karine Deshayes

 

Giacomo Meyerbeer arriba a París el 1825, va ser el remodelador dels quadres del teatre líric. Imposant el gènere de la Gran Òpera, el compositor va fer de la història el principal pivot de l’espectacle al segle XIX. Els hugonotes són un fresc monumental que representa amors impossibles en el context de Sant Bartomeu. Creat a l’Òpera de París, amb un gran èxit amb més de mil actuacions. Però això no treu que sigui oblidat en el calaix de memòria de la “gran botiga”. Per al seu redescobriment, Andreas Kriegenburg inscriu aquests conflictes romàntics i religiosos intemporals en un entorn immaculat on els vestits només són més extravagants i la sang de les víctimes és més violentament vermella.

Dimarts 9 d’octubre: 19:30h

Dimarts 23 d’octubre: 17:00h

ÒPERA: LA BOHEME: GIACOMO PUCCINI (Diferit Sydney Harbour, Austràlia)

DIRECTOR D’ORQUESTRA: Brian Castles Onion

DIRECTOR D’ESCENOGRAFIA: Andy Morton

 

REPARTIMENT:

MIMI: Iulia Maria Dan

RODOLFO: Ho-Yoon Chung

MUSETTA: Julie Lea Goodwin

MARCELLO: Samuel Dundas

SINOPSI

Una espelma il·lumina la nit de París. Dues mans es troben a la foscor i les vides dels quatre amics canvien per sempre.
La Bohème obre la vostra ànima a emocions indiscriptibles amb paraules. La música s’endinsa amb amor, es remunta a l’èxtasi, esclata amb gelosia i plora amb dolor.
Experimenteu el romanç de la història d’amor bohemi a la magnífica Handa Opera al port de Sydney. Sentiu la màgia de la neu que cau al port de Sydney (sí, realment!), Ja que la música de Puccini ens porta a una vigília de Nadal a París. A la ciutat de la llum, besada per la neu, sis amics coneixen l’amor, l’alegria i els primers dolors de la pèrdua.
Andy Morton dirigeix ​​aquesta producció que situa el despertar romàntic de Mimi i Rodolfo contra el despertar polític de París durant l’aixecament dels estudiants de finals dels 60. El dissenyador Dan Potra crea la màgia d’aquests volàtils carrers francesos a l’escenari.

 

Dilluns 15 d’octubre: 20:15h
BALLET: MAYERLING (directe des del Royal Opera House) 

COREOGRAFIA: Kenneth Macmillan

REPARTIMENT:
DIRECTOR:
Koen Kessels
CROWN PINCE RUDOLF:
Steven McRae
BARONESS MARY VETSERA: Sarah Lamb
COMTESSA MARIE LARISCH: Laura Morera
EMPERADRIU ELISABETH: Kristen McNally
PRINCESA STEPHANIE: Meaghan Grace Hinkis
MITZI CASPAR: Mayara Magri
BRATFISCH: James Hay
EMPERADOR FRANZ JOSEPH: Gary Avis
CORONEL MIDDLETON: Nehemiah Kish

SINOPSI: Mayerling és un clàssic del repertori de The Royal Ballet, amb la seva profunditat emocional, les seves evocadores imatges i un dels papers més exigents mai creats per a un ballarí. Kenneth Macmillan coreografiar una obra complexa sobre l’hereu psicològicament turmentat de l’imperi dels Habsburg, el príncep hereu Rodolfo. Des del començament del ballet, el glamur de la cort austro-hongaresa contrasta amb el rerefons d’una intriga sexual i política que impulsa la història cap a la seva violent clímax amb un doble suïcidi. L’extens repartiment permet l’ús d’impressionants conjunts, a més dels nombrosos sols que conté el ballet, d’un caràcter molt personal, i de pas de deux d’un erotisme pertorbador. Aquest ballet, ple d’intensitat, bogeria i passió, demostra que de vegades la veritat és més escandalosa que la ficció.

Dijous 25 d’octubre: 17:00h

Dimarts 30 d’octubre: 19:30h

ÒPERA: AIDA: GIUSEPPE VERDI (Diferit des del Teatro Real de madrid)

DIRECTOR D’ORQUESTRA: Nicola Luisotti

DIRECTOR D’ESCENA: Hugo de Ana

 

REPARTIMENT:

EL REY: Soloman Howard

AMNNERIS: Violeta Urmana

AIDA: Lyudmila Monastyrsla

RADAMÉS: Gregory Kunde

SINOPSIS

A  Aida conviuen, com en poques òperes, el grandiós i l’íntim: al sanguinolent enfrontament entre etíops i egipcis es juxtaposa l’amor de Radamès, Cap militar d’aquests, per Aida, esclava d’aquells. El seu és un amor més poderós que l’odi entre els dos pobles, les diferències socials i les conviccions incompatibles; un amor tan sòlid com el mur que impedeix la seva consumació.

Verdi va triar aquesta història després de rebutjar una àmplia gamma d’alternatives que anaven des trames còmiques fins temàtiques a partir de les quals hagués pogut compondre una grand opéra. Es va implicar intensament en el procés de redacció del llibret que signaria Antonio Ghislanzoni, amb qui ja havia col·laborat en la revisió de La forza del destí, i la seva estrena en una Òpera del Caire inaugurada només dos anys abans que va resultar tot un èxit. Com a part de la celebració del seu bicentenari, el Teatre Reial ha volgut retre homenatge a la seva pròpia tradició, rescatant dels seus magatzems part de l’escenografia de la producció de 1998 que tanta admiració va aixecar en el seu moment, i que durant molt temps va ser impossible reposar pels seus complexos requeriments tècnics i humans. Aida tornava al Teatre Real.

Diumenge 28 d’octubre: 18:00h
ÒPERA: LAS VALQUIRIAS (directe des del Royal Opera House)

DIRECTOR D’ORQUESTRA: Antonio Pappano
DIRECTOR D’ESCENA: Keith Warner

REPARTIMENT:
SIEGMUND: 
Stuart Skelton
SIEGLINDE: 
Emily Magee
WOTAN: 
John Lundgren
BRÜNNHILDE: 
Nina Stemme
FRICKA: 
Sarah Connolly
HUNDING: 
Ain Anger
GERHILDE: 
Alwyn Mellor
ORTLINDE: 
Lise Davidsen
WALTRAUTE: 
Kai Rüütel
SCHWERTLEITE: 
Claudia Huckle
HELMWIGE: 
Maida Hundeling
SIEGRUNE: 
Catherine Carby
GRIMGERDE: 
Monika-Evelin Liiv
ROSSWEISSE: 
Emma Carrington

SINOPSI: El cicle de l’Anell de Wagner és una de les obres més grans de tota la història de l’òpera. Antonio Pappano, director musical de The Royal Opera, dirigeix ​​la producció de Keith Warner i aquesta última reposició compta amb un repartiment integrat per un excel·lent desplegament internacional de cantants especialitzats en Wagner. Les quatre òperes del cicle complet viatgen des del principi d’un món fins a la seva destrucció, amb déus, herois i monstres. Aquest mite èpic retrata tots els tipus d’emocions humanes amb una música i unes idees d’una força extraordinària. L’Anell constitueix sempre un esdeveniment especial en el calendari operístic: una vegada que es viu, no s’oblida mai.
Die Walküre (Les Valquíries) és la segona òpera del cicle i conté diversos dels moments musicals més destacats de l’Anell: la rutilant Música del Foc Màgic i la electritzant Cavalcada de les valquíries. Però en el centre d’aquesta òpera, entre les reelaboracions musicals i la mitologia nòrdica, es troben uns personatges inoblidables i els complexos embolics entre ells, entre els quals figuren els bessons Siegmund i Sieglinde, i Wotan i la seva filla valquíria, Brünnhilde.

Dimarts 13 de novembre: 17:00h

Dimarts 27 de novembre: 19:30h

OPERA: LUCIANO PAVAROTTI, AIDA: GIUSEPPE VERDI (Diferit Teatro Alla Scala de Milà)

DIRECTOR D’ORQUESTRA: Lorin Mazel

DIRECTOR D’ESCENA: Luca Roncani

 

REPERTORI

AIDA: Maria Chiara

RADAMÉS: Luciano Pavarotti

AMNERIS: Ghena Dimitroya

AMONASRO: Joan Pons

SINOPSI

” Aida ”, estrenada al Caire el 1871, s’ha convertit en la més popular de les òperes de Verdi. Aquesta destacada òpera del repertori internacional s’ha convertit en un repte per als recursos musicals i escènics de qualsevol teatre que es preï. En la inauguració del Canal de Suez en 1869 es va interpretar ” Rigoletto ”. Va ser llavors quan l’Òpera del Caire va encarregar a Verdi una obra nova amb una història egípcia que va estudiar amb detall la música i la història egípcies per donar a la seva obra una atmosfera exòtica i realista

 

Diumenge 11 de novembre: 16:00h
BALLET: LA SILPHIDE (directe des del Teatre Bolshoi)

COREOGRAFIA: Johan Kobborg
REPARTIMENT:
Cos de ball del Teatre Bolshoi

SINOPSI: El ballet, que ha mantingut l’estil romàntic de ball durant molts anys i es va convertir en una de les llegendes teatrals més importants del segle XIX. La il·lusió i la inestabilitat dels somnis es revela a través de la història de James, un escocès jove. Ell ha promès el seu cor a una noia del llogaret local però després es troba amb un esperit encantador de l’aire, el sífil. Havent abandonat tot el que hi ha a la terra, el jove intenta apropar-se a aquesta bellesa espectral. La Sylphide és la perla del repertori romàntic. La producció d’Oleg Vinogradov, que durant molts anys és un element bàsic del repertori del teatre Bolshoi, necessita renovació. La nova producció injecta aquest ballet clàssic amb la joie de vivre i la bellesa que són el segell distintiu de l’estil Bournonville.

Dijous 15 de novembre: 17:00h

Dimarts 20 de novembre: 19:30h

ÒPERA: LA VIUDA ALEGRE: FRANZ LÉHAR (Diferit Dresden Semperoper)

DIRECTOR MUSICAL: Manfred Honeck

DIRECTOR D’ESCENA: Jerome Savary

 

REPARTIMENT:

BARÓN MIRKO ZETA: Gunther Emmerlich

VELENCIENNE: Lydia Teuscher

SINOPSI

París, França. Hanna és una rica vídua assetjada pel baró Zeta, que vol casar-la amb el comte Danilo per raons polítiques. Aquest i Hanna ja havien mantingut una aventura amorosa en el passat, però ara ell la rebutja perquè no cregui que només la vol per la seva fortuna. Ella no vol casar-se amb ell si aquest no manifesta el seu amor. Després d’una sèrie d’embolics, Hanna confessa que perdria la seva fortuna si tornés a casar-se, llavors ell li declara el seu amor i tot conclou amb final feliç.

 

 

Dimecres 28 de novembre: 20:00h

Dimarts 11 de desembre: 18:00h

CONCERT: RED SQUARE CONCERT, ANA NETREBKO & DIMITRI HVOROSTOVSKY (Diferit Plaça Roja de Moscou)

DIRECTOR D’ORQUESTRA: Constantino Orbelian

Homenatge a Dmitri Hvorostovsky en el primer aniversari de la seva mort.

Espectacular concert de dues de les millors veus russes en el marc incomparable de La Plaça Roja. Recordant la primera vegada que van cantar junts, dos dels grans noms de l’òpera, Anna Netrebko (soprano) i Dmitri Hvorostovsky (baríton),en una fantàstica vetllada davant més de 7500 persones. L’emocionant programa inclou àries d’algunes de les òperes més reconegudes com Tosca, Eugene Onegin, i Il trovatore. Els cantants estan acompanyats pel director Constantino Orbelian, el rus Acadèmic Estatal de l’Orquestra Simfònica “Evgeny Svetlanov” i un gran cor.

Diumenge 9 de desembre: 16:00h

BALLET: DON QUIXOT (Diferit Teatre Bolshoi, Moscou)

REPERTORI:

Cos de ball del Teatre Bolshoi

Inspirat per les històries heroiques dels braus cavallers, el Quixot de la Manxa i el seu fidel servent, Sancho Panza, emprenen una aventura per conèixer a la seva dona ideal, Dulcinea. L’heroi de Cervantes cobra vida a l’èxit de l’exaltació de Bolshoi.

Divendres 7 de desembre: 18:00h
ÒPERA: ATTILA (directe des del Teatro alla Scala, Milà)

DIRECTOR D’ORQUESTRA: Riccardo Chailly
DIRECTOR D’ESCENA: Giò Forma i Davide Livermore

REPARTIMENT:
ATTILA:
Ildar Abdrazakov
ODABELLA:
Saioa Hernandez
EZIO:
Simone Piazzola
FORESTO:
Fabio Sartori
ULDINO:
Francesco Pittari
LEONE:
Gianluca Buratto

Dimecres 12 de desembre: 19:30h

Dijous 20 de desembre: 16:30

ÒPERA: DON GIOVANNI: WOLFANG AMADEUS MOZART (Diferit des del Teatre de la Fenice, Venècia)

DIRECTOR D’ORQUESTRA: Stefano Montanari

DIRECTOR D’ESCENA: Damiano Michieletto

 

REPARTIMENT:

DON GIOVANNI: Alessandro Luongo

LEPORELLO: Omar Montanari

DONA ANNA: Francesca Dotto

DONA ELVIRA: Carmela Remigio

SINOPSI

Drama i comèdia es combinen en l’òpera mestra de Mozart: Llibertí i temerari, Don Giovanni sedueix dones de tots els rangs, tipus i edats, fins que la senyora Anna torça el seu destí.

Obra mestra del geni de Salzburg amb llibret de Lorenzo Da ponte basat en el personatge de Don Juan creat per Tirso de Molina que es va estrena a Praga el 29 d’octubre de 1787.

 

Dijous 13 de desembre: 19:30h

ÒPERA: SIMÓN BOCCANEGRA: Giuseppe Verdi (Directe Òpera de la Bastille)

DIRECTOR D’ORQUESTRA: Fabio Luisi

DIRECTOR D’ESCENA: Calixto Bieito

 

REPARTIMENT:

SIMÓN BOCCANEGRA: Ludovic Tézier

JACOPO FIESCO: Mika Kares

MARIA BOCCANEGRA: Maria Agresta

GABRIELE ADORNO: Francesco Demuro

SINOPSI:

L’ambivalència del teatre verdià és particularment clar en els rols del baríton. Entre ells, el de Boccanegra, el corsari es va convertir en doge genovès, testimoni preocupat per les revoltes que es van oposar als patricis i plebeus del segle XIV. Una òpera eminentment política on les lluites de poder es barregen amb les tempestes de la vida familiar, Simon Boccanegra fa ressò de la vida del seu compositor: el que va elevar l’estàndard de la unificació italiana i va superar la pèrdua de la seva dona i fills . Calixto Bieito, el director d’òpera més shakespeareà, ofereix humanisme i veritat a aquesta obra amb magnífiques imatges marítimes.

Dimecres 18 de desembre: 20:00h

ÒPERA: L’ITALIANA IN ALGERI: GIOACHINO ROSSINI (Directe des del Gran Teatre del Liceu)

DIRECTOR D’ORQUESTRA: Ricardo Frizza

DIRECTOR D’ESCENA: Vittorio Borrelli

 

REPARTIMENT:

MUSTAFÀ: Luca Pisaroni

ELVIRA: Sara Blanch

ZULMA: Lidia Vinyes-Curtis

HALY: Toni Marsol

SINOPSI:

L’italiana in Algeri és una obra que juga la carta de l’alliberament de la dona a través de la seva protagonista, Isabella, capaç de posar cada cosa al seu lloc davant la rudesa de Mustafà. Rossini va aconseguir, als 21 anys, un triomf total amb aquesta farsa còmica en dos actes. Malgrat ser tan jove, el músic italià va consolidar el seu estil personal, com a legítim hereu de l’òpera buffa del segle XVIII. Grans àries i uns concertants esplèndids —com ara l’onomatopeic final del primer acte— són alguns dels plats forts d’aquest hilarant menú rossinià. L’italiana in Algeri arriba al Liceu després de 36 anys d’absència.

Diumenge 23 de desembre: 16:00h

BALLET: EL TRENCANOUS: PETER CHAIKOVSKY (Directe Teatre Bolshoi, Moscou)

COREOGRAFIA: Marius Petipa

DIRECTOR D’ORQUESTRA: Yuri Grigorovich

REPARTIMENT: Cos de ball del Teatre Bolshoi

 

SINOPSI:

A mesura que el rellotge avança cap a la mitjanit de la Nit de Nadal, el nino de fusta torna a la vida i es converteix en príncep. Junts amb les altres joguines que també han cobrat vida, Marie i el seu príncep s’embarquen en una aventura inoblidable i de somni. El Trencanous s’ha convertit en una tradició d’aquestes dates per gaudir amb la família. Durant dues hores viuran una història d’encant i màgiaamb la magnífica escenografia del Bolshoi.

 

 

Dimecres 26 de desembre: 19:00h

Dijous 3 de gener: 17:00h

CONCERT: ÒPERA GALA (Diferit Baden-Baden, Alemanya)

DIRECTOR D’ORQUESTA: Marco Armiliato

Jonas Kaufmann lidera un elenc de veus de primera classe en aquesta Opera gala. Bryn Terfel (baix-baríton), Anja Harteros (soprano) i Ekaterina Gubanova (mezzosoprano) acompanyen Kaufmann, amb Marco Armiliato com a director de l’Orquestra Estatal de Baden. Tots aquests artistes es van reunir a l’escenari del Festspielhaus Baden Baden per dur a terme el concert final de la Festspiel-Saison el 24 de juliol de 2016. La gala va presentar una àmplia gamma de sol-àries i duos, en un repertori en el qual van destacar Tosca de Puccini, Otello de Mascagni i Cavalleria rusticana de Verdi.

Dimarts 8 de gener: 20:00h

Dijous 17 de gener: 17:00h

ÒPERA: EL PAÍS DELS SOMRIURES: FRANZ LÉHAR (Diferit Opernhaus, Zürich)

DIRECTOR D’ORQUESTRA: Fabio Luisi

DIRECTOR D’ESCENA: Andreas Homoki

 

REPARTIMENT:

PRINCEP  SOU CHONG: Piotr Beczala

LISA: Julia Kleiter

MI: Rebeca Olivera

GRAF GUSTAV VON POTTEINSTEIN: Spencer Lang

SINOPSI

Lisa una jove de Viena, té molts admiradors, inclòs el seu amic de molts anys, Gustl, però Lisa ja ha trobat l’amor de la seva vida, el príncep Sou Chong, un enviat xinès a Viena. Sou Chong també està enamorat de Lisa. Un nomenament fà que hagi de tornar a la Xina i Julia està disposada a aconpanyar-lo. Malgrat això la felicitat de la parella no durarà gaire per una diferència cultural que no poden salvar…

Per aquesta nova producció de l’Òpera de Zürich, el director alemany Andreas Homoki ha escursat els diàlegs del llibret original centrant-se en la parella del prímcep Sou Chong i Lisa interpretada per la soprano alemanya Julia Kleiter i el tenor polac Piotr Beczala.

 

 

Dijous 10 de gener: 17:00h

CONCERT: ANDREA BOCELLI, INTIMISSIMI ON ICE (Diferit Arena de Verona. Itàlia)

Amb més de 80 milions d’àlbums venuts, Andrea Bocelli torna als cinemes per a aquest esdeveniment especial on òpera, música pop, patinatge sobre gel i moda es combinen en un espectacle únic produït i gravat des del Arena Di Verona a Itàlia.
Per primera vegada en cinemes un espectacle sobre gel que uneix als majors talents internacionals de l’òpera i la música pop amb els patinadors sobre gel més famosos del món. Descrit per la revista Vanity Fair com “un espectacle excepcional que fa aflorar les emocions”.

Els artistes són els grans campions del patinatge internacional: ‘El tsar’ Ievgueni Plushenko, Shizuka Arakawa, Stéphane Lambiel, juntament amb un formidable elenc de talents de tot el món. La música és un cop més la protagonista, gràcies a la interpretació en directe de grans artistes internacionals i la participació especial d’Andrea Bocelli i l’estrella pop russa Zara.

Diumenge 20 de gener: 16:00h

BALLET: LA BAYADERE: LUDWIG MINKUS (Directe Teatre Bolshoi, Moscou)

COREOGRAFIA: Marius Petipa, Yuri Grigorovich

REPARTIMENT: Cos de ball del Ballet Bolshoi

SINOPSI:

La Bayadere es considerada, des de la seva estrena el 1877, com una de les majors produccions de la història del Bolshoi Ballet. Aquesta obra s’ambienta a la exòtica i misteriosa Índia, on l’amor impossible entre Nikiya, una ballarina sagrada, i el guerrer Solor protagonitza una de les històries més boniques del món del ballet.

 

Dimarts 22 de gener: 19:45h

ÒPERA: LA DAMA DE PICAS: P. I. TCHAIKOVSKY (Directe des The Royal Opera House)

DIRECTOR D’ORQUESTRA: Antonio PaPpano

DIRECTOR D’ESCENA: Stefan Heirheim

 

REPARTIMENT:

GHERMAN: Alekandrs Antonenko

PRINCIPE YELETSKY: Vladimir Stoyanov

LIZA: Eva Maria Westbroek

COMTESSA: Felicity Palmer

SINOPSI:

L’òpera més ambiciosa de Txaikovski conté algunes de les seves millors partitures i és un potent estudi de l’obsessió destructiva.

El soldat Gherman s’ha enamorat de Liza, tot i que està compromesa amb el seu amic Yeletsky. Gherman s’assabenta que Liza pertany a una altra clase social i que per casar-se amb ella necessita molts diners. La Comtessa, coneix una fórmula de tres cartes guanyadores. Gherman determina trobar el secret de la comtessa i guanyar una fortuna a través del joc per casar-se amb Liza.

Gherman i Liza admeten que s’estimen. Quan Gherman intenta arrencar el secret de la comtessa, ella mor de por. A la nit següent, el fantasma de la comtessa apareix a Gherman. Ella el mana a casar-se amb Liza i li diu el ‘secret de les tres cartes’. Però, això ajudarà a Gherman a satisfer els seus desitjos o conduir-lo cap a la bogeria?

Dijous 24 de gener: 17:00h

Dimecres 26 de febrer: 19:00h

ÒPERA: CARMEN: BIZET (Diferit Teatre de la Bastilla, París)

DIRECTOR D’ORQUESTRA: Mark Elder

DIRECTOR D’ESCENA: Calixto Bieito

 

REPARTIMENT:

CARMEN: Elina Garanca

DON JOSE: Roberto Alagna

ESCAMILLO: Ildar Abdrazakov

LE DANCAÏRE: Boris Grappe

SINOPSI

“Carmen mai es donarà per vençuda, qui neix lliure, mor lliure”, diu l’heroïna de Bizet a Don José al final de l’òpera. Aquesta llibertat irreprimible, unida a la necessitat de viure cada vegada més intensament i al límit, en l’escenificació de Calixto Bieito es reflecteix com en cap altra. Del personatge de Merimee, Bieito conserva l’entorn profundament ibèric i el temperament de qui viu petits trànsits. Però l’ocell rebel és bàsicament del nostre temps. Entusiasmar i insubordinar a Vamp, testimoni de la brutalitat masculina i social, gira a gran velocitat, amb pressa per existir.

 

Dimecres 30 de gener: 19:45h

ÒPERA: LA TRAVIATA: GIUSEPPE VERDI (Directe des de la Royal Opera House, Londres)

DIRECTOR D’ORQUESTRA: Antonello Manacorda

DIRECTOR D’ESCENOGRAFIA: Richard Eyre

 

REPARTIMENT:

VIOLETA VALÉRY: Ermonela Jaho

ALFREDO GERMONT: Charles Castronovo

GIORGIO GERMONT: Plácido Domingo

ANNINA: Pamela Helen Stephen

SINOPSI:

Alfredo Germont i la cortesana Violetta Valéry s’enamoren en una festa al saló de Violetta de París. Alfredo està decidit a guarir a Violetta de la seva tuberculosi, la parella surt de París i comença una vida nova en un poble. Però la felicitat de Violetta s’acaba quan el pare de Alfredo, Giorgio Germont els visita.

La relació escandalosa de Violetta amb Alfredo està comprometent el casament de la seva germana, i Germont persuadeix a Violetta per deixar el seu fill. Alfredo no enten el perquè d’aquesta decisió. Només quan Violetta està morint sap la veritat.

La bella producció de Richard Eyre proporciona l’esceografia perfecta per a l’òpera de Verdi sobre una cortesana que es sacrifica per amor.

Dimarts 5 de febrer: 17:00

Dimecres 20 de febrer: 19:30h

ÒPERA: ARIADNE AUF NAXOS: RICHARD STRAUSS (Diferit des del Festival de Salzburg)

DIRECTOR D’ORQUESTRA: Daniel Harding

DIRECTOR D’ESCENA: Sven-Eric Betchtolf

 

REPARTIMENT:

ARIADNE: Emily Magee

BACO: Jonas kaufmann

ZERBINETTA: Elena Mosuc

SINOPSI

La primera òpera de l’Orquestra de la Filharmònica de Viena al Festival de Salzburg de 2012, dirigida per Daniel Harding, va comptar amb una obra coneguda però tractada d’una forma mai vista: Ariadne auf Naxos, de Richard Strauss, que es va estrenar amb la seva versió original fa una mica més de cent anys. El Festival de Salzburg celebra aquest aniversari com un homenatge als tres pares fundadors, ja que Strauss i Hofmannsthal van dedicar aquesta òpera a Max Reinhardt.

Ariadne auf Naxos va ser la tercera col·laboració de Richard Strauss i Hugo von Hofmannsthal, posterior al gran èxit de Der Rosenkavalier. Originalment pensat per ser “una diversió que comptarà amb una petita orquestra de cambra”, el projecte es va expandir fins a arribar a l’aventurera combinació d’òpera, drama i ballet, i va ser un fracàs mundial en 1912. El Festival de Salzburg es va comprometre a complir “l’encara meravellós somni dels seus creadors: reunir els diferents gèneres del teatre, el ballet, la música i el cant.” Sven-Eric Bechtolf va dirigir aquesta producció poc convencional adaptant l’obra de Molière Le Bourgeois Gentilhomme, que va precedir a Ariadne auf Naxos en el seu moment, i restablint la música de ballet escrita per a ell posteriorment.

 

Dijous 7 de febrer: 16:30h

Dimarts 12 de febrer: 19:00h

ÒPERA: NORMA: VICENZO BELLINI (Diferit des de l’Opera Royal de Wallonie-Liège, Bèlgica)

DIRECTOR D’ORQUESTRA: Massimi Zanetti

DIRECTOR D’ESCENA: Davide Garattini Raimondi

 

REPARTIMENT:

NORMA: Patrizia Ziofi

ADALGISA: Jose Mª Lo Monaco

POLLIONE: Gregory Kunde

OROVESO: Andrea Concetti

SINOPSI

No hauríem d’avergonyir-nos  de plorar d’emoció a l’escoltar-la” – Això va dir Richard Wagner de l’òpera més cèlebre de Vincenzo Bellini. La considerava l’exemple perfecte de tragèdia musical. Norma està merescudament al capdamunt del romanticisme italià. I aquesta producció emfatitza els aspectes rituals del drama, amb un director emergent de l’escena nord-americana, Kevin Newbury.
Durant el poder romà en la Gàl·lia, la gran sacerdotessa Norma viola el seu vot de castedat amb un procònsol romà, Pollione, amb qui té dos fills en secret, però acaba sentint-se despitada per una altra dona. És una heroïna clàssica, apassionada i venjativa. Aquest és el punt de partida d’allò més reeixit de Bellini, l’últim i millor compositor del bel canto. Aquesta òpera va fracassar en la seva estrena, però després s’ha convertit en tot un èxit. Aquesta és una de les produccions més imprescindibles de l’Opéra Royal de Wallonie-Liège.

 

Dimecres 13 de febrer: 19:300h

Dijous 28 de febrer: 16:30h

ÒPERA: MACBETH: GIUSEPPE VERDI (Diferit des de Staatsoper de Berlín)

DIRECTOR D’ORQUESTRA: Daniel Baremboim

DIRECTOR D’ESCENA: Harry Kufer

 

REPARTIMENT:

MACBETH: Plàcido Domingo

BANQUO: Kwangchul Youn

LADY MACBETH: Ana Netrebko

MACDUFF: Fabio Sartori

SINOPSI

Macbeth, general del rei d’Escòcia, al seu retorn d’una campanya militar es troba amb tres bruixes. Elles li profetitzen que arribarà a ser baró i posteriorment rei. En fer-se realitat una part de la profecia, Macbeth, impulsat en part per la set de poder de la seva esposa, assassina a Banquo, company d’armes i pare, segons les bruixes, de futurs reis. Aquest fet desencadena una sèrie de tràgics esdeveniments, deixant al descobert la seva cobdícia, ànsia de poder i avarícia. L’assassinat i la consciència de l’ésser humà es mostren amb tota cruesa en aquesta obra de Verdi basada en el llibre homònim de Shakespeare, escriptor fetitxe del compositor italià.

 

Dijous 14 de febrer: 17:00h

Dimarts 19 de febrer: 20:00h

CONCERT: A NIGHT OF LOVE WITH ANNA NETREBKO & YUSIF EYVAZOV (Diferit des del Waldbüne, Berlín)

La soprano Anna Netrebko i el tenor Yusif Eyvazov, matrimoni a la vida real, s’obren pas com a parella artística cada vegada més consolidada, aquí protagonitzen un concert a l’aire lliure en el gran escenari del Waldbühne de Berlín. Sota la batuta de Michelangelo Mazza, al capdavant de l’Orquestra de l’Òpera Estatal d’Hongria, interpretant àries i duos de Verdi i Puccini.

Dimarts 5 de març: 17:00h

Dimecres 13 de març: 19:30h

ÒPERA: MADAMA BUTTERFLY: GIACOMO PUCCINI (Diferit des del Teatro Real de Madrid)

DIRECTOR D’ORQUESTRA: Marco Armiliatto

DIRECTOR D’ESCENA: Mario Gas

 

REPARTIMENT:

MADAMA BUTTERFLY: Ermonela Jaho

SUZUKI: Enkelejda  Shkosa

Mrs.KATE PINKERTON: Marifé Nogales

B.F. PINKERTON: Jorge de León

SINOPSI

Les esposes temporals eren una realitat estesa al Japó de finals del segle XIX. Occident, amb els Estats Units al capdavant, havia establert relacions diplomàtiques i comercials amb el país a mitjans de segle, i la fascinació pel bressol de les geishas s’havia estès com la pólvora. La influència d’Orient -un orient imaginat des de la llunyania- es plasmaria en obres d’una àmplia paleta d’artistes europeus i nord-americans, i seguiria nodrint la vida cultural occidental fins ben entrat el segle XX. En aquesta línia, el personatge de Butterfly és una crua encarnació del conflicte entre dues civilitzacions irreconciliables, una de les quals avassalla a l’altra.

Home de finíssim instint teatral, Puccini retrata de manera magistral la fragilitat d’una geisha enamorada que ingènuament es creu corresposta per un atractiu oficial de la marina nord-americana, en una partitura en què s’evoquen melodies japoneses tradicionals convenientment harmonitzades. El fiasco que va suposar l’estrena de Madama Butterfly a Milà no va fer desistir al compositor en el seu afany de tirar endavant la que ell mateix va considerar la seva obra més sincera i expressiva. El temps acabaria donant-li la raó.

Mario Gas situa la història en un plató cinematogràfic en els anys 30 i proposa tres perspectives simultànies a través de les quals viure aquest drama commovedor: l’òpera en si, l’enregistrament cinematogràfic que es fa de la mateixa i la seva reproducció en blanc i negre en una gran pantalla.

Dimarts 12 de març: 19:30hh

Dimarts 19 de març: 17:00h

ÒPERA LEGENDS: ANDREA CHÉNIER: UMBERTO GIORDANO (Diferit Teatro Alla Scala de Milà)

DIRECTOR D’ORQUESTRA: Riccardo Chailly

DIRECTOR D’ESCENA: Lamberto Puggelli

 

REPARTIMENT:

ANDREA CHÉNIER: Josep Carreras

MADDALENA DI COIGNY: Eva Marton

CARLO GERARD: Piero Capuccilli

LA MULATA BERSY: Silvana Mazzieri

SINOPSI

Nova gravació remasteritzada d’aquesta magnífica òpera que va entusiasmar al públic que va assitir al Teatro Alla Scala de Milà.

Odi violència, guerra civil, ressentiments, lluita de classes, i per sobre de tot això, l’amor i el romanç.
Són tots aquests aspectes de la vida i de l’ésser, que embolicats en una cruenta revolució, es barregen per donar-nos una de les més representatives òperes del període verista italià: Andrea Chenier, del compositor Umberto Giordano (1867-1948).
Com diversos dels compositors operístics de la seva època, avui dia se’l recorda bàsicament per aquest títol, sofrint en certa manera l’haver estat un contemporani del més destacat compositor de la seva època, Giacomo Puccini.
Amb llibret de l’extraordinari Luigi Illica, Giordano ens presenta una història real, sobre un personatge real, amb algunes dramatitzacions bastant lògiques per a la posada en escena musical d’una història verídica.

Diumenge 17 de març: 16:00h

BALLET: BELLA DORMENT: P.I.TCHAIKOVSKY (Diferit des del Teatre Bolshoi, Moscou)

COREOGRAFIA: Yuri Grigorovich

REPARTIMENT

Cos de Ball de Teatre Bolshoi

SINOPSI

La princesa Aurora cau sota la maledicció de la fada dolenta en el seu setzè aniversari, caient en un profund somni de cent anys. Només el petó d’un príncep podria trencar l’encanteri.

Un ballet de conte perfeccionat pel Bolshoi, La Bella Dorment presenta una gran quantitat de personatges màgics, incloent-hi les fades, la Caputxeta Vermella, El Gat amb botes i una bella jove princesa Aurora interpretada per Olga Smirnova, un “talent realment extraordinari” (The Telegraph ). Es tracta d’un ballet clàssic al màxim

Dijous 21 de març: 20:00h

BALLET: GISELLE (Diferit des de liverpool Empire, Regne Unit)

COREOGRAFIA: Akram Khan

MÚSICA: Vicenzo Lamagna

REPARTIMENT:

El cos de ball de l’English National Ballet amb Tamara Rojo, James Streeter, Jeffrey Cirio, Stina Quagebeur

Un dels millors ballets romàntics de tots els temps, Giselle és el primer ballet de llarga durada coreografiat per Akram Khan.
La història clàssica d’amor, traïció i redempció s’ha reimaginat en aquesta sorprenent nova versió, amb conjunts i vestits del dissenyador guanyador de l’Acadèmia Tim Yip (Crouching Tiger Hidden Dragon), una adaptació “ominosa, gòtica” (The Observer) d’Adolphe La partitura original d’Adam del compositor Vincenzo Lamagna i interpretat per l’English National Ballet Philharmonic, la dramatúrgia de Ruth Little i el disseny d’il·luminació del guanyador del premi Tony, Mark Henderson.

 

Dimarts 2 d’abril: 19:15h

ÒPERA: LA FORZA DEL DESTINO: GIUSEPPE VERDI (Directe Royal Opera House)

DIRECTOR D’ORQUESTRA: Antonio Pappano

DIRECTOR D’ESCENOGRAFIA: Christof Loy

 

REPARTIMENT:

LEONORA: Anna Netrebko

DON ALVARO: Jonas Kaufmann

DON CARLO DE VARGAS: Ludovic Tézier

PADRE GUARDIANO: Ferruccio Furlanetto

SINOPSI:

El marquès de Calatrava prohibeix a la seva filla Leonora casar-se amb el noble sud-americà Don Alvaro. Els amants intenten escapar, però el marquès els atrapa. Álvaro mata accidentalment al marquès, que malaeix a la seva filla quan mor. Leonora i Alvaro es separen durant la seva fugida. El germà de Leonora, Don Carlo di Vargas, decideix trobar-los i venjar al seu pare.

Don Carlo s’uneix a l’exèrcit espanyol sota un nom fals, sense saber que Don Alvaro ha fet el mateix. Els homes es converteixen en amics propers mentre lluiten a Itàlia. Però l’amistat es converteix en enemistat quan Don Carlo descobreix el retrat de Leonora entre les possessions d’Álvaro, i s’adona qui és realment el seu nou “amic”. Les seves accions posteriors porten els homes a Espanya, i al monestir remot on una Leonora disfressa viu reclosa.

Diumenge 7 d’abril: 16:00h

BALLET: THE GOLDEN AGE: DIMITRI SHOSTAKOVICH (Diferit des del Teatre Bolshoi, Moscou)

COREOGRAFIA: Yuri Grigorovich

REPARTIMENT:

Nina Kaptsova, Ruslan Svortsov, Mikhail Lobukhin, EkhaterinaKrysanova, acompanyats del cos de ball del Bolshoi.

SINOPSI

Als anys 20, el cabaret The Golden Age és el lloc preferit per la nit. El jove pescador Boris s’enamora de Rita. Ell la segueix al cabaret i s’adona que és la bella ballarina “Mademoiselle Margot”, però hi ha un impediment, l’interès amorós del mafiós local Yashka …

Amb la partitura jazzística de Shostakovich i l’ambient de música de saló amb bonics tangos, The Golden Age és una immersió refrescant i acolorida als anys 20. Un ballet històric que només es pot veure al Bolshoi!

Dimecres 10 d’abril: 20:00h

ÒPERA: LA GIOCONDA: AMILCARE PONCHIELLI (Directe des del Gran Teatre del Liceu)

DIRECTOR D’ORQUESTRA: Guillermo García Calvo

DIRECTOR D’ESCENA: Pier Luigi Pizzi

 

REPARTIMENT:

GIOCONDA: Irene Theorin

LAURA ADORNO: Dolora Zajik

ALVISE BADOERO: Ildebrando D’Arcangelo

LA CIECA: M. José Montiel

SINOPSI:

A la Venècia del segle XVII, Enzo Grimaldo estima Laura, esposa d’Alvise, després d’haver abandonat la dissortada Gioconda, filla de La cieca, acusada de bruixeria. Aquesta obra, emblemàtica del període comprès entre la maduresa verdiana i el verisme incipient, és la partitura més celebrada d’Amilcare Ponchielli. Més enllà de la cèlebre “Dansa de les hores” i de l’ària del suïcidi de Gioconda, la partitura amaga moments de gran lirisme i sensibilitat postromàntics, sense oblidar la magistral orquestració i l’escriptura vocal per a papers com Laura, La cieca, Enzo Grimaldo o Barnaba. Al costat d’un repartiment ideal, qui assumeix el paper titular és Iréne Theorin, una de les sopranos dramàtiques més aclamades del moment i llargament ovacionada al Liceu amb papers wagnerians. Ara es torna a presentar a Barcelona per abordar la seva esperada Gioconda.

Dimarts 16 d’abril: 19:30h

ÒPERA: LADY MACBETH OF MTSENSK: DMITRI SHOSTACOVICH (Directe Òpera de la Bastille)

DIRECTOR D’ORQUESTRA: Ingo Metzmacher

DIRECTOR D’ESCENA: Krzyztof Warlikowsky

 

REPARTIMENT:

BORIS TIMOFEEVICH: Dmitry Ulyanov

ZINOVY BORISOVICH ISMAILOV: Jhon Daszak

KATERINA LVOVNA ISMAILOVA: Ausriné Stúndyté

SERGUEI: Pavel Cernoch

SINOPSI:

Des del projecte inicial de Shostakovich, dedicant una trilogia als tràgics passos de les dones russes a través de l’època, només va quedar una òpera: Lady Macbeth de Mzensk, l’intertext de Shakespeare és una de les potents fonts de l’obra, aquí amb tints més amargs: a diferència de Lady Macbeth, Katerina Ismailova, que, en la Rússia profunda del segle XIX, s’enamora d’un empleat del seu marit i, eventualment, conduirà al suïcidi – és menys manipulador que víctima d’una societat violenta i patriarcal. Krzysztof Warlikowski mostra avui la força subversiva d’aquest treball ardent i escandalós, que va marcar els primers anys de l’Òpera Bastilla.

Dimarts 30 d’abril: 19:45h

ÒPERA: FAUST: CHARLES GOUNOD (Directe Royal Opera House, Londres)

DIRECTOR D’ORQUESTRA: Dan Ettinger

DIRECTOR D’ESCENA: David McVicar

 

REPARTIMENT:

FAUST: Michael Fabiano

MÉPHISTOPHÉLÈS: Erwin Schrott

MARGUERITE: Diana Damrau

VALENTIN: Stéphane Degout

SINOPSI:

Desil·lusionat amb la vida, el vell filòsof Faust demana a Satanàs que l’ajudi. El dimoni Méphistophélès apareix i atorga un tracte al filòsof: li donarà joventut i l’amor de la bella Marguerite, si Faust lliura la seva ànima. Faust està d’acord, i Méphistophélès fa que Marguerite perdi interès en el seu pretendent Siébel .

Faust inicialment sembla estimar a Marguerite, però aviat la abandona. El seu germà Valentin torna de la guerra i s’enfada quan troba a la seva germana embarassada. Faust es penedirà de les seves accions destructives, podrà salvar la seva ànima i a Marguerite?

La decadència i l’elegància del París de 1870 a l’espectacular producció de David McVicar de l’òpera més admirada de Gounod.

Dimarts 7 de maig: 17:00h

ÒPERA: LA TRAVIATA: GIUSEPPE VERDI (Diferit des del Teatro Real de Madrid)

DIRECTOR D’ORQUESTRA: Renato Palumbo

DIRECTOR D’ESCENA: David McVicar

 

REPARTIMENT:

VIOLETA VALÉRY: Ermola Jaho

ALFREDO GERMONT: Francesco Demuro

GIORGIO DERMONT: Juan Jesús Rodriguez

FLORA BERVOIX: Marifé Nogales

SINOPSI

Després del seu rebuig inicial, l’unica òpera de Verdi, que es desenvolupa en un entorn contemporani, La traviata, basada en La Dama de les Camèlies d’Alexandre Dumas, es va convertir en una de les obres més aclamades del compositor. La causa, els valors universals que es posen de manifest després de la tragèdia d’una cortesana d’alta societat que renuncia fins i tot a la pròpia vida per protegir l’honor del seu amant, demostrant amb la seva acció una grandesa que manca a la societat burgesa que la va rebutjar.

Darrere de l’espectacle exterior de luxe i plaer frívol, el “desert poblat que anomenen París” oculta la crueltat d’una classe social per a la qual tot es pot comprar i vendre. Amb aquest teló de fons d’amarga transició, només Violetta es mostra com una heroïna clàssica, el sacrifici de la qual transcendeix l’amor i la mort. Aquests dos temes també són protagonitzats per l’escenificació de David McVicar, que, amb la seva elegància habitual, situa el drama en un món de referències romàntiques tot conservant una perspectiva actualitzada.

 

Descomptes especials i col·laboradors