Esta web utiliza 'cookies' propias y de terceros para ofrecerte una mejor experiencia y servicio. Al navegar o utilizar nuestros servicios, aceptas el uso que hacemos de las 'cookies'. Sin embargo, puedes cambiar la configuración de 'cookies' en cualquier momento a través de tu navegador. Acepto

Dimarts 30 d’abril: 19:45h

ÒPERA: FAUST: CHARLES GOUNOD (Directe Royal Opera House, Londres)

DIRECTOR D’ORQUESTRA: Dan Ettinger

DIRECTOR D’ESCENA: David McVicar

 

REPARTIMENT:

FAUST: Michael Fabiano

MÉPHISTOPHÉLÈS: Erwin Schrott

MARGUERITE: Diana Damrau

VALENTIN: Stéphane Degout

SINOPSI:

Desil·lusionat amb la vida, el vell filòsof Faust demana a Satanàs que l’ajudi. El dimoni Méphistophélès apareix i atorga un tracte al filòsof: li donarà joventut i l’amor de la bella Marguerite, si Faust lliura la seva ànima. Faust està d’acord, i Méphistophélès fa que Marguerite perdi interès en el seu pretendent Siébel .

Faust inicialment sembla estimar a Marguerite, però aviat la abandona. El seu germà Valentin torna de la guerra i s’enfada quan troba a la seva germana embarassada. Faust es penedirà de les seves accions destructives, podrà salvar la seva ànima i a Marguerite?

La decadència i l’elegància del París de 1870 a l’espectacular producció de David McVicar de l’òpera més admirada de Gounod.

Dimarts 7 de maig: 17:00h

Dimarts 21 de maig: 19:30h

ÒPERA: LA TRAVIATA: GIUSEPPE VERDI (Diferit des del Teatro Real de Madrid)

DIRECTOR D’ORQUESTRA: Renato Palumbo

DIRECTOR D’ESCENA: David McVicar

 

REPARTIMENT:

VIOLETA VALÉRY: Ermola Jaho

ALFREDO GERMONT: Francesco Demuro

GIORGIO DERMONT: Juan Jesús Rodriguez

FLORA BERVOIX: Marifé Nogales

SINOPSI

Després del seu rebuig inicial, l’unica òpera de Verdi, que es desenvolupa en un entorn contemporani, La traviata, basada en La Dama de les Camèlies d’Alexandre Dumas, es va convertir en una de les obres més aclamades del compositor. La causa, els valors universals que es posen de manifest després de la tragèdia d’una cortesana d’alta societat que renuncia fins i tot a la pròpia vida per protegir l’honor del seu amant, demostrant amb la seva acció una grandesa que manca a la societat burgesa que la va rebutjar.

Darrere de l’espectacle exterior de luxe i plaer frívol, el “desert poblat que anomenen París” oculta la crueltat d’una classe social per a la qual tot es pot comprar i vendre. Amb aquest teló de fons d’amarga transició, només Violetta es mostra com una heroïna clàssica, el sacrifici de la qual transcendeix l’amor i la mort. Aquests dos temes també són protagonitzats per l’escenificació de David McVicar, que, amb la seva elegància habitual, situa el drama en un món de referències romàntiques tot conservant una perspectiva actualitzada.

 

Dimarts 14 de maig 20:00h
Dijous 23 de maig 17:00h

ÒPERA: TOSCA (Diferit des del Festival de Salzburg)

DIRECTOR D’ORQUESTRA: Christian Thielemann
DIRECTOR D’ESCENA: Michael Sturminger

REPARTIMENT:
FLORIA TOSCA  Anja Harteros
MARIO CAVARADOSSI  Aleksandrs Antonenko
BARON SCARPIA Ludovic Tézier
CESARE ANGELOTTI  Andrea Mastroni

SINOPSI:

La Tosca que es va poder veure al darrer festival de Pasqua de Salzburg,
amb repartiment de luxe encapçalat per Anjia Harteros i Ludovic Tézier, va
aixecar força polèmica al traslladar l’argument a l’ambient de la màfia
italiana. Com tot al festival austríac, l’escenografia que signen Renate Martin
i Andreas Donhauser és de gran luxe. Els seus decorats, d’una gran riquesa
ornamental, omplen l’enorme escenari de la sala gran del festival. És
particularment bell el de l’últim acte amb una estètica que, efectivament,
s’inspira en la pel·lícula “Il Divo” de Paolo Sorrentino.

Dijous 16 de maig: 20:15h

BALLET: MIX BALLET: WHITIN THE GOLDEN HOUR, NEW SIDI LARBI, FLIGHT PATTERN (Directe des de Royal Opera House, Londres)

COREOGRAFIA: Christopher Wheeldon, Sidi Larbi Cherkaoui, Crystal Pite

MÚSICA: Ezio Bosso, Henryk Mikolaj G.Recki

REPARTIMENT:

Cos de ball de La Ballet Opera House

SINOPSI:

La cara contemporània de The Royal Ballet es mostra en obres de tres dels principals coreògrafs actuals. La sèrie Wheeldon Within the Golden Hour es basa en set parelles separades i barrejades, amb la música de Vivaldi i Bossi i il·luminades amb colors rics suggerits per la posta de sol. El patró de vol de Pite, ressuscitat per primera vegada, utilitza la música de Górecki i un gran grup de dansa per a una reflexió apassionada i punyent sobre la migració. Entre ells, un nou treball creat a The Royal Ballet per l’aclamat coreògraf Sidi Larbi Cherkaoui, una estrena per aportar al contemporani actual.

 

 

 

Diumenge 19 de maig: 17:00h

BALLET: CARMEN SUITE/PETRUSHKA (Directe Teatre Bolshoi, Moscou)

COREOGRAFIA: Alberto Alonso, Edward Clug

REPARTIMENT:

Cos de ball del Ballet Bolshoi

SINOPSI:

Carmen tan sensual i lliure com sempre es troba atrapada en un triangle amorós. L’apassionant coreografia del cubà Alberto Alonso, que fou originalment concebuda per a la llegendària prima ballarina del Bolshoi Maya Plisetskaya, captivarà al públic al costat de Petrushka, una nova creació per al Bolshoi del coreògraf contemporani Edward Clug. 

Dijous 30 de maig: 17:00h

Dimarts 4 de juny: 19:30h

ÒPERA LEGEND: ERNANI: GIUSEPPE VERDI (Diferit des del Teatre Alla Scala)

DIRECTOR D’ORQUESTRA: Ricardo Mutti

DIRECTOR D’ESCENA: Luca Ronconi

 

REPARTIMENT:

Placido Domingo

Mirella Freni

Renato Bruson

Nicolai Ghiaurov

SINOPSI

Per a molts amants de la música de Giuseppe Verdi, Ernani significa una menja especial. Les seves melodies són exuberants. Verdi es va convertir amb ella en un successor innegable de Bellini i Donizetti, cosa que en l’època era un gran compliment. Va ser la primera òpera que va estendre la seva fama més enllà de les fronteres de la seva pàtria. Diverses àries i altres peces es van fer molt populars. Ernani, en una interpretació realment bona i amb veus belles i poderoses que ens emociona encara avui; en aquesta obra hi ha veritable sang teatral i un impuls tan intens, que les objeccions dramàtiquess o psicològiquess desapareixen.

 

Dissabte 1 de juny 17:00h

ÒPERA: LA FILLE DU REGIMENT (Diferit des del Viena State Opera)

DIRECTOR D’ORQUESTRA: Yves Abel

DIRECTOR D’ESCENA: Laurent Pelly

MARIE Natalie Dessay
TONIO Juan Diego Flórez
SULPICE Carlos Álvarez
DUCHESSE DE CRAKENTORP Montserrat Caballé

SINOPSI:

Al juny farà poc més de set mesos que el món de l’òpera va perdre una de
les més destacades sopranos de tots els temps. Volem retre homenatge a
Montserrat Caballé amb una de les seves destacades actuacions en una
gran producció a l’Òpera de Viena. Tots van debutar en la producció de
Laurent Pelly representada a l’Òpera de Viena a l’abril de 2007: Montserrat
Caballé, Natalie Dessay, Carlos Álvarez i Juan Diego Flórez. Pelly situa la
història a principis del segle XX i procedeix a parodiar el gènere d’òpera
còmica amb un fantàstic enfilall d’efectes visuals. En aquesta destacada
representació, coproducció entre l’Òpera de Viena, al Royal Opera House i la
Metropolitan Opera de Nova York, els quatre cantants són acompanyats per
la Filharmònica de Viena dirigida per Yves Abel.

Dissabte 1 de juny: 20:00h

Dijous 6 de juny: 17:00h

ÒPERA: MANON: JULES  MASSENET (Diferit Staatsoper, Berlín)

DIRECTOR D’ORQUESTRA: Daniel Baremboim

 

REPARTIMENT:

MANON: Ana Netrebko

LE CHEVALIER DES GRIEUX: Rolando Villazón

LE COMTE DES GRIEUX: Cristof Fischesser

LESCAUT: Alfredo Dazza

SINOPSI

L’òpera de Massenet s’ajusta de manera brillant al llibret. La seva música és inspirada, plena de melodies que expressen multitud de sentiments, i està construïda i instrumentada de manera brillant. Algunes escenes constitueixen punts culminants de l’obra del seu creador i de l’òpera francesa: la descripció del somni de Des Grieux, Manon acomiadant-se del modest niu d’amor en què va passar hores feliçes amb Des Grieux, la grandiosa ària d’aquest , en la qual tracta d’espantar, ja en el convent, la imatge de Manón que se li apareix constantment, així com diversos duos d’amor.

Massenet va completar l’òpera en el termini de dos anys, per a això va treballar temporalment a El Havre, a la mateixa casa en què un segle abans havia treballat l’abat Prévost en la seva novel·la.

Manón va ser estrenada a l’Opéra-Comique de París el 19 de gener de 1884. A Espanya es va estrenar el 29 de desembre de 1894 en el Gran Teatre del Liceu de Barcelona, ​​i a l’Argentina el 27 de setembre de 1895 al Teatre Politeama Argentí de Buenos Aires.

Dimarts 11 de juny: 20:15h

BALLET: ROMEO I JULIETA: SERGEI PROKOFIEV (Directe Royal Opera House, Londres)

DIRECTOR D’ORQUESTRA: Pavel Sorokin

COREOGRAFIA: Kenneth McMillan

REPARTIMENT:

Cos de ball de la Royal Ballet

SINOPSI:

Romeo i Julieta cauen enamorats apassionadament, però les seves famílies estan enemistades. Es casen en secret, però les circumstàncies tràgiques porten a Romeo a barallar-se i matar el cosí de Julieta Tybalt. Com a càstig, és destituït de la ciutat.

Quan els pares de Julieta la obliguen a casar-se amb Paris, ella pren una decissió dràstica bevent una poció per fer-la semblar morta perquè pugui escapar per unir-se a Romeo. Però el seu missatge no arriba al seu estimat. Quan sent la notícia de la seva mort, torna a visitar la seva tomba i matar-se a si mateix. Julieta es desperta i el troba mort. Devastada, ella es mata a si mateixa.

Els amants de Shakespeare, els amants de les estrelles, troben passió i tragèdia en l’obra mestra de ballet del segle XX amb Kenneth MacMillan.

 

Dijous 20 de juny: 17:00h

Dimarts 25 de juny: 20:00h

ÒPERA: RIGOLETTO: GIUSEPPE VERDI (Diferit Des del Teatre Romà d’Orange, França)

DIRECTOR MUSICAL: Mikko Franch

DIRECTOR D’ESCENA: Charles Roubaud

 

REPARTIMENT:

RIGOLETTO: Leo Nucci

IL DUCCA DI MONTOVA: Celso Albelo

GILDA: Nadine Sierra

MADDALENA: Marie-Ange Todorovich

SINOPSI

Òpera composta per Giuseppe Verdi que va iniciar la trilogia que el faria definitivament popular tot i que ja havia aconseguit alguns èxits anteriors com Nabucco, Ernani o Macbeth. En una Itàlia convulsa, camí del que seria, dues dècades després, la unificació del país transalpí, Verdi va començar a ser considerat un heroi gràcies a cors tan famosos com el “Va, pensiero!” (Nabucco), “Patria oppressa” ( Macbeth) o “Un Patto, un giuramento” considerats com veritables crits de llibertat del poble italià desitjós de lliurar-se del jou de l’Imperi Austro-hongarès al nord o els Borbó en el sud.
L’òpera es va estrenar al Teatre de la Fenice a 1.851 obtenint gran èxit popular des de l’estrena. Basada en l’obra del francès Victor Hugo, “Le roi s’amuse”, va tenir grans problemes amb la censura per considerar-la com immoral i obscena. Després d’un estira i arronsa entre els censors i el compositor, aquest va aconseguir mantenir el fonamental i només va canviar l’emplaçament de l’obra de França al ducat de Màntua i altres coses menors.

Divendres 21 de juny: 19:30h

ÒPERA: DON GIOVANNI: WOLFANG AMADEUS MOZART (Directe Palais Garnier)

DIRECTOR D’ORQUESTRA: Philippe Jordan

DIRECTOR D’ESCENA: Ivo Van Hove

 

REPARTIMENT:

DON GIOVANNI: Étienne Dupuis

IL COMMENDATORE: Ain Anger

DONNA ANA: Jacquelyn Wagner

DON OTTAVIO: Stanislas de Barbeyrach

SINOPSI:

Quin és aquest foc que impulsa a Don Giovanni a seduir, a sotmetre, a conquerir les dones una a una, amb la febre i la fredor del depredador que transporta la seva presa, per perseguir a través d’elles un objecte fosc que sempre l’escapa? Per a la seva segona col·laboració amb Da Ponte, Mozart va marcar la història de l’òpera i va ensisar la cultura europea per sempre. Kierkegaard ens va convidar a escoltar en aquest Dissolut castigat “el murmuri de la temptació, el remolí de la seducció, el silenci del moment”. El cicle Mozart-Da Ponte continua amb Don Giovanni encomanada a Ivo Van Hove. Acostumat a qüestionar el sentit polític de les obres, el director dirigeix, després de Boris Godounov, la seva segona posada en escena per a l’Òpera de París.

 

Descomptes especials i col·laboradors